۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
شکسته شدن احتمالی رکورد صادرات گاز مایع روسیه به اروپا علیرغم تحریم ها!
فایننشیال تایمز پیش بینی کرد؛

شکسته شدن احتمالی رکورد صادرات گاز مایع روسیه به اروپا علیرغم تحریم ها!

نشریه فایننشیال تایمز با انتشار گزارشی پیش بینی کرد که میزان صادرات گاز مایع روسیه به اروپا به رغم تحریم های اعمال شده علیه مسکو، طی سال جاری میلادی رکوردی جدید به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشریه فایننشیال تایمز با انتشار گزارشی پیش بینی کرد که میزان صادرات گاز مایع روسیه به اروپا به رغم تحریم های اعمال شده علیه مسکو، طی سال جاری میلادی رکوردی جدید به ثبت برساند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط این نشریه اقتصادی مشهور، علیرغم تصویب قانون منع واردات نفتی روسیه به اروپا تا سال ۲۰۲۷، دو کشور اسپانیا و بلژیک طی هفت ماهه نخست امسال، به ترتیب در رتبه های دوم و سوم واردات گاز مایع روسیه پس از چین را به خود تخصیص داده اند.

موسسه تحقیقاتی غیر دولتی «گلوبال ویتنس» در تازه ترین ارزیابی خود در خصوص میزان صادرات گاز مایع (LNG) روسیه به اروپا اعلام کرده که میزان این صادرات به اروپا بین ماه های ژانویه تا جولای، به نسبت سال ۲۰۲۱ یعنی پیش از آغاز جنگ تمام عیار اوکراین بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

شکسته شدن احتمالی رکورد صادرات گاز مایع روسیه به اروپا علیرغم تحریم ها!

موسسه کپلز نیز از افزایش ۱.۷ درصدی واردات گاز روسیه توسط اروپا طی یک سال گذشته خبر داده و اعلام کرد که میزان واردات طی یک سال گذشته رکورد شکنی کرده است.

در همین حال، گلوبال ویتنس ارزش واردات گاز مایع از روسیه به اروپا طی هفت ماه نخست سال جاری را حدود ۵.۲۹ میلیارد دلار اعلام کرده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha