۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
بهره برداری از ۱۳۸ طرح تعاونی در مناطق روستایی کشور
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

بهره برداری از ۱۳۸ طرح تعاونی در مناطق روستایی کشور

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفته تعاون بهره برداری از ۱۳۸ طرح تعاونی در سطح مناطق روستایی کشور با سرمایه مردمی ۵۰۷۲ نفر و با سرمایه گذاری بیش از ۸۴۶ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در نشست هم‌اندیشی خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص پیوند عملی خیریه‌ها و تعاونی‌ها اظهار کرد: دو اصل ۴۳ و ۴۴ در قانون اساسی برای تبیین بایدها و نبایدهای فقر و محرومیت‌زدایی در کشور توسط شهید آیت‌الله بهشتی طراحی و تصویب شد.

وی افزود: به نقل از شهید بهشتی تعاونی‌ها بهترین مبدل واگذاری‌های اموال دولتی به مردم به‌طور مطلوب هستند.

مسکنی، تعاونی‌های فراگیر را یکی از مسیرهای مهم حمایت از سه دهک اول درآمدی عنوان و اضافه کرد: تعاونی‌ها یک مدل موفق اشتغال‌زایی در مناطق محروم هستند.

وی نقش دولت‌ها را در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم تسهیل‌گری بستر و ظرفیت‌سازی دانست و گفت: تنها راه‌حل نجات کشور تعاون همکاری و مشارکت مردمی است.

معاون امور تعاون وزارت کار تأکید کرد: خلاء حضور سمن‌ها و خیرین در بخش تعاون بیش از بیش احساس می‌شود و پیوند فعالان اجتماعی و بخش تعاون قطعاً موجب ثمرات خیر برای جامعه است این خلا با حضور وسرمایه گذاری مستقیم خیران ویا سهامدار غیر عضو شدن آنها در تعاونیهای حمایتی قابل پوشش است.

وی، از طراحی و انتشار مجموعه آموزشی ۲۵ قسمتی ویژه فعالان اجتماعی خبر داد و گفت: سهمیه ارزی تعاونی‌های مرزنشینان نسبت به سنوات گذشته از ۵۰ دلار به ۳۰۰ دلار برای مناطق عادی و از ۱۰۰ دلار به ۶۰۰ دلار برای مناطق افزایش ۶ برابری شاهد بوده‌ایم.

مسکنی با اشاره اقدامات معاونت امور تعاون در دولت مردمی سیزدهم گفت: تشکیل تعداد ۹۷۳ تعاونی روستا تعاون با اشتغالزایی ۱۷۵۸۹ نفر در دولت سیزدهم و اعطای تسهیلات به ۵۹ طرح روستا تعاون به مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۸۲۷ نفر، همکاری با قرارگاه مهر امام رضا(ع) جهت تشکیل تعاونی‌های جدید در مناطق محروم با تشکیل تعداد ۶۲ تعاونی، فعال‌سازی تعداد ۱۰ طرح تعاونی، اجرای تعداد ۷ طرح تعاونی، تشکیل تعداد ۱۳۹ تعاونی و اجرای تعداد ۲۵ طرح تعاونی در مناطق محروم با همکاری بنیاد علوی، صدور ۴۷۲۱۸ بیمه‌نامه و واگذاری تعداد ۲۴۰ کارگزاری به تعاونی‌ها با هدف گسترش بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در تعاونی‌های روستایی و تشکیل و راه‌اندازی ۳۹ تعاونی فراگیر ملّی با عضویت ۱۳۸۵ نفر و فرصت شغلی ۱۹۹۵ نفر به‌منظور فقرزدایی از سه دهک پایین درآمدی اقدامات مهم معاونت امور تعاون در این مسیر است.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha