۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تصفیه خانه فاضلاب شاهرود افتتاح شد| تصفیه ۳۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب 
فرماندار شاهرود در گفت‌وگو با بازار: 

تصفیه خانه فاضلاب شاهرود افتتاح شد| تصفیه ۳۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب 

شاهرود- جلالی، فرماندار شاهرود از افتتاح تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان خبر داد و گفت: این زیرساخت توان تصفیه دو هزار و ۶۵۰ متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد. 

ابوطالب جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شاهرود امروز با حضور وزیر کشور در محدوده شهرک صنعتی این شهرستان به بهره برداری رسید، تاکید کرد: این یکی مهمترین طرح های اولویت دار در مقوله تامین پساب در شهرستان شاهرود است که امروز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است، تاکید کرد: تصفیه خانه فاضلاب شاهرود سال ۹۸ کلنگ زنی و بالاخره امسال آماده بهره برداری شد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه این دومین تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان است، گفت: به واسطه شرایط جغرافیایی شهرک های فدک و محدوده شهرک صنعتی و شهرک های اقماری محدوده دانشگاه شاهرود نیاز بود که تصفیه خانه دیگر فاضلاب برای این منطقه احداث شود.

جلالی با بیان اینکه به لحاظ توپوگرافی این مناطق، امکان حفر چاه های جذبی در منطقه وجود نداشت در نتیجه این طرح تصفیه خانه جدید ایجاد و امروز راه اندازی شد، گفت: ظرفیت تصفیه خانه فدک شاهرود دو هزار و ۶۵۰ متر مکعب معادل ۳۰ لیتر بر ثانیه در شبانه روز است.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت دو هکتار ساخته شده است، افزود: حوضچه ها و مخازن تصفیه در کنار آزمایشگاه و مخازن نگهداری در زمره بخش های این زیرساخت مهم هستند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه خرید و نصب تجهیزات مکانیکی و برقی این تصفیه خانه هم انجام شده است، گفت: نزدیک به ۱۸ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات این تصفیه خانه برآورد می شود

کد خبر: ۲۴۰٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha