۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
اختصاص مکان رایگان به تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم نوشت افزار
معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد

اختصاص مکان رایگان به تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم نوشت افزار

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اختصاص مکان‌های رایگان به تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم نوشت افزار داخلی موجب می‌شود این محصولات با قیمت‌های مناسب تری در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران با بیان اینکه نوشت افزار از صنایعی است که سود کمی دارد، گفت: مجموعه شهرداری‌ها و استانداری‌ها در هر منطقه‌ای از کشور می‌توانند مکان‌های عمومی را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نوشت افزار قرار دهند تا با ایجاد فروشگاه و نمایشگاه‌هایی به صورت مستقیم به عموم مردم خدمات دهند، زیرا این دسته از تولیدکنندگان توان پرداخت هزینه‌های کلان برای برگزاری نمایشگاه‌های ادواری ندارند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های ادواری تولید کنندگان داخلی بستری مناسب برای عرضه مستقیم کالاهاست و تولید کنندگان بزرگ صنعت نوشت افزار بایستی از ابتدای سال به صورت میدانی با ورود به بازار، قیمت‌ها را کنترل کنند، به عنوان نمونه قیمت محصولات همچون مداد، خودکار و دفتر مشق در نمایشگاه عرضه مستقیم نوشت افزار بسیار مناسب است و تداوم این شرایط منوط به افزایش مراکز عرضه مستقیم تولیدات داخلی در کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به چالش تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان نوشت افزار ادامه داد: درباره تامین برخی مواد اولیه در کشور با محدودیت‌هایی روبرو هستیم و از همین رو از پتروشیمی‌ها خواسته ایم با واردات تلفیقی مواد اولیه نیازهای داخلی را برطرف کنند. برای مواد اولیه همچون پ. پ (پلی پروپیلن) که رقابت آن در بورس کالا زیاد شده تولیدات خوبی در مجموعه شرکت‌های پتروشیمی انجام می‌شود و پتروشیمی‌ها این وعده را داده اند که در حوزه تنظیم بازار محصولات با درجه‌ها (گریدها) که مصارف عمومی به آن‌ها متصل هستند هم شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم و هم عرضه را بالا ببرند که به تولید در این حوزه کمک کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه زنگ مهر در بوستان گفتگوی تهران گفت: بیش از ۲۴ تولید کننده از انجمن تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی محصولات خود را ۳۰ درصد زیر قیمت فروش در نمایشگاه زنگ مهر برای عموم مردم عرضه کردند.

وی با اشاره به حمایت ویژه از تولید کنندگان محصولات نوشت افزار در نمایشگاه ادامه داد: در حالی که این تولیدکنندگان چالش‌هایی را در حوزه تامین مواد اولیه دارند، این وعده را به آن‌ها می‌دهیم که اولویت تخصیص مواد اولیه با کسانی باشد که قیمت نوشت افزار را به صورت مناسب به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

به گفته برادران ایجاد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای تولید داخل ضمن حمایت و تقویت از نشان‌های داخلی بر روی دفاتر مشق، خودکارها و انواع نوشت افزار ایرانی کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب به دست مردم می‌رسد که شرط آن قرارگیری مراکز نمایشگاهی با قیمت مناسب در اختیار مراکز توزیع است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی فروشگاه‌های سطح شهر با عنوان شهر کتاب افزود: بعضی شهر کتابها، به جای ارائه محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی، محصولات تزیینی را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند که باید به جنبه فرهنگی این کالاها توجه شود و مجموعه شهرداری‌ها با اعمال نظارت محصولات را با سلیقه مردمی و قیمت مناسب عرضه کنند.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت متاسفانه در مجموعه‌های شهر کتاب بارها دیده شده که کالاهای قاچاق در قالب محصولات تزئینی به نام محصولات نوشت افزار ایرانی و خارج از فرهنگ به فروش می‌رسد که جای گلایه دارد.

کد خبر: ۲۴۰٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha