۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
ایجاد شرکت تعاونی در روستاهای یزد برای اشتغال پایدار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تاکید کرد؛

ایجاد شرکت تعاونی در روستاهای یزد برای اشتغال پایدار

یزد- فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به همخوانی بخش تعاون و بافت روستا، تشکیل تعاونی را در مشارکت مردمی و ایجاد اشتغال پایدار و ارزان در مناطق روستایی مؤثر دانست.

محمدرضا فلاحتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افتتاح شرکت تعاونی گل محمدی در دهستان طزرجان تفت اظهار داشت: این شرکت تعاونی با سرمایه‌گذاری ۲۳ نفر از اهالی روستا و با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد و توسعه کشت گل محمدی، تولید و عرضه نهال گل محمدی، انجام تمامی خدمات باغبانی و عرضه علوفه و خوراک دام خدماتی است که از طریق این تعاونی به مردم روستا ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: روستای طزرجان به علت خوش آب و هوایی و توریستی بودن، سطح زیرکشت گل محمدی و وجود باغ ویلاهای متعدد می تواند زمینه اشتغال زیادی را برای جوانان روستا از طریق تشکیل تعاونی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های تعاونی در روستاها می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و ماندگار کردن مردم کمک کند زیرا یکی از علل مهاجرت روستاییان به شهرها، نبود کار است و در مواردی به دلیل مشکل نبود آب و خشکسالی‌های پی در پی، ساکنان روستا ناچار به ترک محل زندگی خود شده و به امید پیدا کردن کار، عازم شهرها می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه تشکیل تعاونی می‌تواند ضمن گسترش روحیه جمعی و مشارکت مردمی، به ایجاد اشتغال پایدار و ارزان در مناطق روستایی منجر شود، بیان کرد: با توجه به اینکه این روستا دروازه برفخانه طزرجان است و هر سال علاقه‌مندان به طبیعت، توریست ها، کوهنوردان و... برای بازدید از آن باید از این روستا عبور کنند، شرکت های تعاونی می توانند به ارائه خدمات متفاوت به مردم عازم روستا بدهند و کسب درآمد کنند.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha