۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
بازار مسکن درگیر عدم توازن عرضه و تقاضا | با روش مدیریتی فعلی تورم مهار نمی شود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گرگان مطرح کرد

بازار مسکن درگیر عدم توازن عرضه و تقاضا | با روش مدیریتی فعلی تورم مهار نمی شود

گرگان- صنعتی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: بازار مسکن درگیر عدم توازن عرضه و تقاضا شده و اگر روش های مدیریتی را اصلاح نکنیم تورم مهار نخواهد شد.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اصلاح ماده ۷۷قانون مالیات های مستقیم موجب کاهش تورم در بخش مسکن خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: مسکن یکی از ضروری ترین کالاهای مورد نیاز مردم محسوب می شود که در حال حاضر تورم بالا در این بخش مانع اصلی فروش آن شده است.

صنعتی با بیان اینکه باید توازن بین عرضه و تقاضا در صنعت ساختمان برقرار شود، یادآورشد: به دلیل افزایش هزینه های تولید، اگر عرضه انجام نشود، علی رغم تقاضایی که وجود دارد، تورم قابل توجهی در بازار مسکن ایجاد می شود.

به گفته وی، وقتی هزینه های تولید ساختمان افزایش می یابد، سازندگان برای جبران هزینه های تولید اقدام به افزایش نرخ فروش ملک می کنند.

وی با بیان این موضوع که با افزایش نرخ مسکن تورم افزایش می باید، خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد مشکلات در حوزه صنعت ساختمان، عدم مدیریت و فقدان حمایت از آن نمی توان تورم موجود در این بخش را مهار کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان ادامه داد: برای رفع دغدغه های بخش صنعت ساختمان باید بستر های لازم توسط دولت ایجاد شود تا توسعه در آن اتفاق بیافتد.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha