۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کارخانه فناوری اردبیل سال آینده راه اندازی می شود
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در گفتگو با بازار:

کارخانه فناوری اردبیل سال آینده راه اندازی می شود

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: کارخانه نوآوری اردبیل سال آینده افتتاح و بهره برداری می شود.

یوسف عباس پور در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با فعال شدن ۸۵ شرکت دانش بنیان و فناور فرصت اشتغال بیش از یک هزار و ۷۴۰ نفر از جوانان نخبه و برگزیده استان در حوزه فناوری های نوین فراهم شده تا این نیروی انسانی توانمند در عرصه تولید و ارزش افزوده بیشتر یاریگر اقتصاد استان باشند.

وی تولید ۱۵ محصول فناورانه را در این استان با تلاش نخبگان و چهره های علمی و دانشگاهی یادآور شد و تصریح کرد: عمده این محصولات به مرحله صادرات رسیده تا ارزآوری حاصل از فروش این محصولات را به ارزش ۴۷ هزار و ۵۰۰ دلار شاهد باشیم.

کشورهای حوزه قفقاز و خلیج فارس بازار هدف صادرات محصولات دانش بنیان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بازار هدف صادرات محصولات دانش بنیان استان را کشورهای حوزه قفقاز و خلیج فارس اعلام کرد و گفت: امسال سعی ما بر این است تا بر دامنه وسیع و گسترده این تولیدات و صادرات در حوزه دانش بنیان افزوده و زمینه ارتقای توانمندی اقتصادی استان را در این بخش فراهم کنیم.

عباس پور به درآمد سرشار از اقتصاد دیجیتال و فناورانه در استان های مختلف اشاره کرد و افزود: ما نباید از این قافله عقب بمانیم بلکه تلاشمان بر این است تا در این حوزه با بهره گیری از توان نخبگان و چهره های توانمند بتوانیم به پیشرفت های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

با افتتاح ساختمان پارک در شهرک الهیه اردبیل برای بیش از ۲۵ شرکت و مرکز رشد و فناوری فرصتی فراهم می آید تا فعالیت های خود را انجام دهند

وی به تنوع خدمات ارائه شده در مراکز رشد و نوآوری اشاره کرد و ادامه داد: با افتتاح ساختمان پارک در شهرک الهیه اردبیل برای بیش از ۲۵ شرکت و مرکز رشد و فناوری فرصتی فراهم می آید تا فعالیت های خود را انجام دهند.

پیشرفت ۶۰ درصدی کارخانه نوآوری اردبیل

عباس پور به پیشرفت ۶۰ درصدی کارخانه نوآوری استان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل ۴۰ درصد مابقی تلاشمان بر این است تا از محل سفر دوم رئیس جمهور منابعی ملی جذب کرده و تا هفته دولت سال آینده کارخانه نوآوری اردبیل را آماده افتتاح کنیم.

وی از شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری خبر داد و بیان کرد: در قالب شرکت های دانش بنیان و فناور سعی ما بر این است تا بر اساس این توانمندی استان و قابلیت های حوزه کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری بتوانیم راهکار مناسب بر اساس نظام فناوری های جدید تعریف و صادرات محصولات را به همراه ارزش افزوده بیشتر مهیا کنیم.

عباس پور از برگزاری سه رویداد فناورانه در سال گذشته با محوری محصولات کشاورزی و حوزه گردشگری خبر داد و اضافه کرد: امسال نیز این رویدادها در نیمه دوم سال با شتاب بیشتر برگزار و از نتایج آن بهره خواهیم برد.

صندوق پژوهش و فناوری بازوی توانمند مالی پارک است

وی در مورد حمایت از شرکت های مستقر در پارک با نگاه فناورانه بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری که بازوی توانمند مالی پارک است و عاملیت پرداخت تسهیلات را بر عهده دارد خط اعتباری خود را از ۱۲ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد تومان افزایش داده تا پرداخت تسهیلات را برای متقاضیان شاهد باشیم.

عباس پور ادامه داد: ۳۶۳ فقره تسهیلات در سال گذشته از طریق این صندوق پرداخت شده و خدمات آن بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما تعامل خوبی را با دانشگاه ها و مراکز علمی برقرار کردیم و سعی ما بر این است تا از ایده های فناورانه حمایت کنیم که سال گذشته با برگزاری بزرگترین رویداد فناورانه از ۷۰ ایده برتر فناورانه حمایت های لازم انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: تلاش ما بر این است تا محصولات تولید شده در شرکت های دانش بنیان به مرحله تجاری سازی و صادرات رسیده و امکان عرضه محصولات بیشتر از این استان به وجود آید.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha