۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
 مهلت ۲ ماهه بخشودگی جرایم مالیاتی به واحدهای خدماتی و تولیدی استان تهران
معاون استاندار تهران خبر داد

مهلت ۲ ماهه بخشودگی جرایم مالیاتی به واحدهای خدماتی و تولیدی استان تهران

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از مهلت دو ماهه بخشودگی جرایم مالیاتی به واحدهای خدماتی و تولیدی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله عسگری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری تهران، از مهلت دو ماهه بخشودگی جرایم مالیاتی به واحدهای خدماتی و تولیدی استان تهران خبر داد و اظهار داشت: مودیانی که پرداخت مانده بدهی آنان طبق برگ ابلاغ شده تا پایان دی ماه ۱۳۹۸ باشد و حداکثر تا چهارم خرداد ماه ۹۹ اقدام کرده اند، میزان بخشش جرایم برای واحدهای تولیدی  ۹۰ درصد و برای سایر مودیان ۸۰ درصد تعیین شده است.

وی با اشاره به مصوبه چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور گفت: دستورالعمل اخیر این شورا مربوط به مراکز تولید و توزیع  غذای آماده اعم از رستوران ها و تالارها، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، دفتر خدمات مسافرتی، مراکز ورزشی و باشگاه ها، مراکز فرهنگی و آموزشی، مراکز تولید و فروش صنایع دستی و آموزشگاه رانندگی و آرایشگاه ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان داشت: اگر پرداخت مانده بدهی طبق برگ ابلاغ شده از یکم فروردین ماه ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۹۹ باشد و تا پایان تیرماه اقدام کنند می‌توانند از ۱۰۰ درصد بخشودگی و اگر تا چهارم فروردین ماه ۹۹ باشد ظرف یک ماه پس از نوع برگ قطعی به میزان صد درصد مشمول بخشودگی می شوند.

عسگری عنوان داشت: در صورت عدم پرداخت مانده بدهی قطعی پس از مهلت تعیین شده به ازای هر ماه دو درصد از بخشودگی موضوع این دستورالعمل تا پایان سال کسر خواهد شد؛ به علاوه مودیان موظف هستند درخواست بخشودگی جرایم خود تا میزان ۵۰ میلیارد ریال را بدون تنظیم فرم و صرفا با دستور رئیس اداره امور مالیاتی ذیربط اعلام و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی با بخشش تمام و یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده با موضوع فعالیت های هشت‌گانه خدماتی و تولیدی موافقت کرده است.

کد خبر: ۲۴٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha