۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
بهره‌ برداری از ۳۷۳ طرح‌ تعاونی با ایجاد اشتغال برای ۸۴۵۴ نفر
با حضور وزیر تعاون صورت گرفت

بهره‌ برداری از ۳۷۳ طرح‌ تعاونی با ایجاد اشتغال برای ۸۴۵۴ نفر

۳۷۳ طرح‌ تعاونی با ایجاد اشتغال برای ۸۴۵۴ نفر و سرمایه‌گذاری ۶/۳ همت توسط مردم در هفته تعاون سال ۱۴۰۲ با حضور مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در این آیین گفت: در هفته تعاون سال‌جاری تعداد ۳۷۳ طرح تعاونی با مشارکت ۲۴۱۵۱ عضو، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۳۸۴ میلیارد تومان، ایجاد اشتغال برای۸۴۵۴ نفر و سرمایه مردمی۵۸۱۵ میلیارد تومان (معادل ۹۱ درصد کل سرمایه‌گذاری) افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: از مجموع ۳۷۳ طرح افتتاحی؛ ۲۳۳ طرح (معادل ۶۳درصد) در حوزه تولید، ۷۹ طرح در بخش‌های خدمات و سایر توزیعی (معادل ۲۱ درصد) و ۶۱ طرح مسکن (معادل ۱۶ درصد) مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مسکنی تصریح کرد: در مجموع در طرح‌های افتتاحی حدود ۶۳۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته که از این مبلغ حدود ۲/۲۶۹۸ میلیارد تومان (معادل ۴۲ درصد کل) در طرح‌های تعاونی‌های تولیدی، ۶/۲۵۴ میلیارد تومان (۴درصد) در طرح‌های خدماتی و سایر توزیعی و ۲/۳۴۳۱ میلیارد تومان در طرح‌های مسکن (معادل۵۴درصد) سرمایه‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد: ۹۱ درصد از مجموع ۶۳۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در طرح‌های به بهره‌برداری رسیده توسط مشارکت مستقیم ۲۴۱۵۱ نفر اعضای تعاونی‌ها و مردم به مبلغ ۵۸۱۵ میلیارد تومان انجام پذیرفته است.

معاون امور تعاون گفت: مجموعاً ۴۵ درصد اشتغال حاصل از طرح‌های افتتاحی در بخش مولد و به‌صورت پایدار ایجاد شده که تعاونی‌های اشتغال‌زای تولیدی با تعداد ۳۰۶۰ نفر (۳۶درصد) اشتغال طرح‌های افتتاحیه را به‌صورت پایدار ایجاد کرده و تعاونی‌های خدماتی و سایر توزیعی برای ۸۱۹نفر (کمتر از ۱۰ درصد) شغل دائمی و مولد ایجاد می‌کنند.

مسکنی اضافه کرد: طرح‌های افتتاحیه مجموعاً برای ۸۴۵۴ نفر شغل ایجاد کرده‌اند که از این تعداد سهم تعاونی‌های مسکن به‌عنوان هسته محرک ایجاد اشتغال برای ۴۵۷۵نفر (۵۴ درصد) در طول زمان احداث خود، شغل به‌صورت موقت است.

وی اعلام کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه تعاونی در اصفهان (۵/۸۶۷ میلیارد تومان)، گیلان (۶/۸۰۵ میلیارد تومان) فارس (۴/۶۴۴ میلیارد تومان) صورت پذیرفته و بیشترین تعداد طرح‌های تعاونی که در هفته تعاون سال‌جاری افتتاح می‌گردند به ترتیب در استان‌های گیلان و اصفهان (۳۲ طرح)، آذربایجان‌شرقی (۲۸ طرح) و خوزستان (۱۸ طرح) است و همچنین بیشترین اشتغال طرح‌های افتتاحی در استان‌های اصفهان (۷۷۳ نفر)، البرز (۶۴۴ نفر) و فارس (۶۱۹ نفر) رقم‌خورده است.

معاون امور تعاون گفت: سرانه سرمایه‌گذاری به ازای ایجاد هر شغل موقت (تعاونی‌های مسکن) ۷۵۰ میلیون تومان و به ازای هر شغل پایدار (تولیدی و خدماتی و سایر توزیعی) ۷۷۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: هر طرح به‌طور متوسط ۲۳ شغل ایجاد می‌نماید که متوسط ایجاد شغل به ازای هر طرح در تعاونی‌های تولیدی ۱۳ نفر، مسکن ۷۵ نفر (به‌صورت موقت) و خدمات و سایر توزیعی ۱۱ نفر است.

مسکنی خاطرنشان کرد: از طرح‌های افتتاحیه (۳۷درصد) در مناطق روستایی و (۶۳درصد) در مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی استقرار داشته‌اند.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha