۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
۳۰ هزار متقاضی مسکن اردبیلی در اولویت خانه دار شدن هستند
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۳۰ هزار متقاضی مسکن اردبیلی در اولویت خانه دار شدن هستند

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۳۰ هزار متقاضی مسکن در استان با پرداخت آورده اولیه حائز شرایط در بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن هستند.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هر چند سهم استان ۷۹ هزار واحد در نهضت ملی مسکن تعیین شده اما بر اساس شرایط اعلام شده تنها ۴۳ هزار متقاضی واجد شرایط برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن معرفی شدند که از این تعداد ۳۰ هزار متقاضی مبلغ اولیه را واریز و به عنوان واجدین شرایط نهایی تعیین شدند.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی را در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور شاهد بودیم که از این بین سهمیه استان اردبیل یک هزار و ۸۰۶ واحد بوده است.

تکمیل و تحویل ۷۵۰ واحد مسکن نهضت ملی

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تا پایان امسال تلاش بر این است تا ۷۵۰ واحد مسکن نهضت ملی در این استان تکمیل و تحویل متقاضیان شود تا افرادی که در آرزوی تهیه و تأمین سرپناه بودند، بتوانند از خانه ای مناسب و ایمن بهره مند شوند.

حیدری افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع هزینه شده تا در ۱۸۰ هزار متر مربع ساخت این واحدهای مسکونی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بانک مسکن با واریز ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اردبیل و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سایر شهرها در این زمینه همراه متقاضیان مسکن است اما آورده اولیه در مراحل مختلف باید به موقع واریز شود تا امکان تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکونی در موعد مقرر فراهم آید.

بهره برداری از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به پروژه های بزرگراهی در استان اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین اعتبار مورد نیاز تا آخر امسال بزرگراه اردبیل به مشگین شهر به صورت کامل به بهره برداری رسیده و ۸۰ کیلومتر از بزرگراه اردبیل – سرچم نیز به زیر بار ترافیک می رود .

حیدری اضافه کرد: با توجه به محدودیت فصل کاری در فازهای مختلف و قطعات عمرانی احداث بزرگراه اردبیل – سرچم در دستور کار است که به طول ۱۸۰ کیلومتر این محور در حال تبدیل شدن به چهار خطه ایمن است.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۳ کیلومتر از این مسیر به زیر بار ترافیک رفته و تا آخر فصل کاری ۸۰ کیلومتر دیگر نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد تا شاهد ایمن سازی این جاده مواصلاتی به مرکز استان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: برای احداث بزرگراه اردبیل – سرچم به ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که فعالیت های خوبی در جذب این اعتبار از ردیف های ملی و سفر رئیس جمهور در حال انجام است.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha