۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
ربات‌های هوشمند بازارهای مالی (قسمت اول)
مقاله؛

ربات‌های هوشمند بازارهای مالی (قسمت اول)

در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، قیمت ها به سرعت در حال تغییر هستند چنانچه نخواهید از بازار عقب بمانید ربات های معامله‌گر قادر به انجام این کار می باشند.

سمیه شوریابی؛ بازار: امیدرضا قیراطی کارشناس و مدرس بازار سرمایه در مقاله ای به بررسی انواع ربات‌های معامله‌گر و جایگاه آنها در بازارهای مالی پرداخته است، وی می گوید: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، قیمت ها به سرعت در حال تغییر هستند برای اینکه نخواهید از بازار عقب بمانید ربات های معامله‌گر می توانند این کار را انجام دهند.

یکی از ویژگی‌های اصلی ربات ها این است کاری که یک انسان نمی تواند انجام دهد به راحتی و با سرعت بالا انجام می دهد به طور مثال یک انسان نمی‌تواند در یک ثانیه ۳۰ نماد را چک کند اما ربات به راحتی قادر به انجام آن است.

ربات های معامله‌گر انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

۱- دستیار معامله‌گر

۲- نیمه اتوماتیک

۳- تمام اتوماتیک

ربات دستیار معامله‌گر

این ربات به معامله‌گر کمک می کند که وارد معامله شود، به طور مثال چنانچه RSI در محدوده ۳۰ باشد به شما آلارم خرید می دهد و اگر RSI در محدوده ۷۰ باشد آلارم فروش، این ربات به هیچ عنوان معامله باز نکرده و حد سود (TP) و حد ضرر (SL) نیز نمی گذارد ضمن اینکه این ربات برای کسانی که تازه وارد بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری شده اند مناسب می باشد تا به معاملاتشان کمک کند.

ربات‌های هوشمند بازارهای مالی (قسمت اول)

نمونه یک ربات دستیار معامله‌گر می باشد که در نقاط ورود و خروج (buy و sell) روی چارت درج قرار می دهد.

ربات نیمه اتوماتیک

این ربات به معامله‌گر کمک می کند تا حد ضرر، حد سود و نیز مدیریت سرمایه را انجام دهد، این ربات معامله ای برای ترید انجام نمی دهد به طور مثال زمانیکه معامله‌گر می خواهد معامله باز کند ابتدا کار می گوید چه مقدار حد سود و حد ضرر برای خود تعیین کرده است و چه اندازه از سرمایه خود را می خواهد وارد معامله کند با پر کردن این پارامترها با استراتژی وارد معامله می شود.

ربات‌های هوشمند بازارهای مالی (قسمت اول)

نمونه ای از ربات نیمه اتوماتیک می باشد و برای افرادی که تازه وارد بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری شده اند بسیار می تواند مفید واقع گردد

ربات تمام اتوماتیک

معامله‌گر هیچ‌گونه نقشی در معاملات این ربات ندارد به این صورت که خود ربات حد سود، حدضرر و مدیریت سرمایه و همچنین حرکت دادن حد سود و حدضرر را انجام می دهد.

به طور مثال از اندیکاتور Stoch در معاملات استفاده می شود زمانیکه در محدوده ۲۰ (اشباع فروش) می باشد ربات اتوماتیک وارد معامله خرید می شود و حد سود و حد ضرر خود را نیز می گذارد ضمن اینکه یکی از مزایای عالی ربات های معامله‌گر خسته نشدن است، چنانچه انسان در تایم فریم یک دقیقه ای بخواهد معامله خود را باز یا بسته کند در روز خوش‌بینانه ترین حالت ۵۰ معامله می تواند باز کند اما ربات می تواند بی نهایت بار این کار را تکرار نماید.

شاید برای شما که دارید این مقاله را می خوانید برایتان سؤال باشد چطور می شود ربات دستیار معامله‌گر را فعال کرد؛ برای فعال کردن ربات احتیاج به سرورهای مجازی (VPS) می باشد، سرور مجازی کامپیوتری است که ۲۴ ساعته روشن و به اینترنت وصل می باشد، با توجه به استراتژی که برای ربات تعریف شده معاملات را باز می کند و می بندند.

ربات‌های هوشمند بازارهای مالی (قسمت اول)

کد خبر: ۲۴۰٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha