۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
۱۳۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان سمنان صادر شد 
رئیس اداره نظارت استاندارد استان سمنان: 

۱۳۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان سمنان صادر شد 

سمنان- رئیس اداره نظارت استاندارد استان سمنان از صدور ۱۳۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای صنعتی استان طی یک سال اخیر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار، ربابه عمادی صبح سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی استاندارد استان سمنان بیان کرد: ۱۳۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد از شهریورماه سال ۱۴۰۱ تا شهریورماه سال جاری در سراسر استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تنها مرجع صادر کننده این علامت استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان خواهد بود، افزود: این علامت برای داوطلبان تولید کننده محصولات مختلف در استان پس از طی مراحل بازرسی و نظارت و آزمایش های متعدد صدور خواهد شد.

معاون نظارت استاندارد استان سمنان با بیان اینکه این علامت ها باید به صورت مقطعی تمدید شوند تا کیفیت اقلام تولیدی در واحد های صنعتی استان حفظ شود، تاکید کرد: در بازه زمانی هفته دولت سال قبل تا امسال ۱۶۴ فقره استاندارد در استان تمدید شده است.

عمادی با بیان اینکه تمدید استاندارد نیز مراحل و آزمایش های خاص خود را دارد، ابراز کرد: تمام مراحل صدور مجوز استاندارد، تحت نظارت دقیق کارشناسان قرار دارد.

وی با بیان اینکه رعایت استانداردها و نظارت مستمر بر واحدهای دارای نشان استاندارد الزامی است، تاکید کرد: در یک سال گذشته ۲۸ فقره پروانه استفاده از نشان استاندارد در استان نیز تعلیق انجام گرفته است.

معاون اداره کل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه تعلیق در صورتی رخ می دهد که کالای تولیدی نتواند تست های استاندارد سازی را با موفقت طی کند، گفت: این دست واحد های صنعتی می توانند بعد از ارتقای کیفی محصولات دوباره درخواست استاندارد دهند.

عمادی درباره نشان حلال که بر روی مواد غذایی عمدتاً نصب و نشان دهنده حلال بودن آن به لحاظ شرعی است، گفت: از هفته دولت سال ۱۴۰۱ تا هفته دولت امسال همچنین اداره کل استاندارد استان سمنان ۳۴ فقره نشان حلال را برای محصولات تولیدی استان صادر کرده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha