۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
سرمایه‌گذاری ۲۰۶ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومانی در پایانه چذابه

سرمایه‌گذاری ۲۰۶ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومانی در پایانه چذابه

از ابتدای سفرهای اربعین بیش از ۱۳۸ هزار مسافر از مرز چذابه تردد کردند و میزان سرمایه‌گذاری در این پایانه معادل ۲۰۶ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گزارشی آمار تردد در دو مرز شملچه و چذابه را از آغاز سفرهای اربعین تا پایان روز گذشته ۵ شهریورماه اعلام کرد.

بر اساس آمار ارایه شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۲۷ مرداد تا ۵ شهریورماه در مجموع در پایانه مرزی چذابه ۱۳۸ هزار و ۴۹۹ نفر تردد کردند که از این میزان ۸ هزار و ۷۱۰ نفر ورودی ایرانی، ۱۰۸ هزار و ۸۹۵ نفر خروجی ایرانی، ۲ هزار و ۶۶۹ نفر ورودی خارجی و ۸ هزار و ۲۲۵ نفر خروجی خارجی است.

همچنین بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در پایانه مرزی چذابه در سال جاری به میزان ۲۰۶ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری شد. از مهمترین کارهایی که در این پایانه انجام شد می‌توان به این موارد اشاره کرد: بهسازی و روکش آسفالت تقویتی و حفاظتی محور به طول ۶۰ کیلومتر به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان علائم و تجهیزات ایمنی (۷ هزار و ۲۰۰ عدد علائم و تجهیزات)، احداث روشنایی در ۸ نقطه با اعتبار ۷ میلیاردتومان، روشنایی به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار ۲۷ میلیاردتومان، رفوژ میانی به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار ۲۱ میلیاردتومان، ایجاد گاردریل به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیاردتومان، نیوجرسی به طول ۷ کیلومتر با اعتبار ۲۱ میلیاردتومان، ۶۳۰ کیلومتر خط کشی با اعتبار ۱۱ میلیاردتومان و بهسازی ابنیه فنی با اعتبار ۲۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان.

یکی از اقدامات مهم سال گذشته در پایانه‌های مرزی خوزستان توسعه زیرساخت‌ها بود که در این راستا احداث سایبان موقت، مه‌پاش، گیت‌بندی، تعمیرات محوطه و سرویس بهداشتی و نمازخانه، تعمیرات و توسعه پکیج‌های سرمایشی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در هر دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه به اجرا رسید. اما باتوجه اینکه راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های آینده در فصل گرما برگزار می شود، امسال احداث ۱۶۸۵ متر مربع سایبان ثابت و احداث ۳۷۶۰ متر مربع سایبان موقت، نصب مه پاش، بازسازی و توسعه فضای سیز، احداث و توسعه و مرمت سرویس های بهداشتی، با مبلغی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال در شلمچه و احداث ۲۹۵۰ متر مربع سایبان ثابت و ۱۸۰۰ متر مربع سایبان موقت، نصب مه پاش، بازسازی و توسعه فضای سیز، احداث و توسعه و مرمت سرویس های بهداشتی، محوطه سازی و احداث نمازخانه در پایانه مرزی چذابه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به اجرا رسید.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha