۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
از حقابه خود در هیرمند نمی‌گذریم
رئیس دفتر رییس‌جمهور:

از حقابه خود در هیرمند نمی‌گذریم

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: با معطل ماندن۱۰ تا ۱۵ ساله پروژه‌ها در شرف از دست دادن اعتماد مردم بودیم اما این دولت با بهره برداری از این طرحها سرمایه‌های مادی و اجتماعی را احیا می‌کند.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در برنامه صف اول به تشریح دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم‌ پرداخت و گفت: رییس جمهور در دو سالی که از فعالیت دولت‌ می‌گذرد، حدود ۶۰ سفر به استان‌ها داشته است. اگرچه آیت الله رئیسی ۳۸ سفر رسمی استانی داشته ولی به برخی استان‌ها چندین بار سفر کرده است.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید براینکه رییس جمهور برای رفع دغدغه‌های مردم و مشکلات آنها به استان‌ها سفر می‌کند، کرد: ارتباطات مستمر رییس جمهور با مردم را در تمامی سفرها شاهد هستیم و این ارتباط هم با مردم و هم نخبگان صورت‌ گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه رییس جمهور جلسات بیشماری با اقتصاددانان با گرایش‌های مختلف برگزار کرده است، گفت: رییس جمهور حرف و سخن اقتصاددانان را می‌شنود و برای تصمیم‌گیری‌ها از دانش آنها بهره مند می شود.

وی با بیان اینکه امروز در دفتر رییس جمهور پیشینه و سابقه فعالیت تمامی دولت‌های قبل را در اختیار داریم، عنوان کرد: آمار جلسات و تماسها و سفرها و تمامی موضوعات دولت‌های قبل را در اختیار داریم و اگر بخواهیم اینها را بر روی نمودار بیاوریم، فاصله دولت سیزدهم در این زمینه‌ها با دولت قبل فوق العاده زیاد است حتی با دولت احمدی نژاد که جنبه‌های مردمی و ارتباطات گسترده داشت، فاصله چشمگیر است.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور همواره دغدغه پیگیری موضوعات و نامه ها و تماس های مردمی را دارند.

اسماعیلی با اشاره به بهره برداری از میدان مشترک گازی، گفت: بهره برداری از میدان مشترک گازی، ایران و قطر در نقطه صفر آب‌های مرزی در منتها علیه جنوب ایران با همت متخصصان ایرانی محقق شد، مجموعه ای که ببست سال با تعلل مدیران وقت و با حضور شرکت های خارجی و رفت و آمدهای آنها و انعقاد قرارداد های مختلف با شرکت توتال و برخی از شرکتهای دیگر معطل مانده بود ولی با اراده قوی در دولت سیزدهم که به دنبال رسیدن به ایران قوی است محقق و این یکی از مصادیق قدرت اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: امروز با بهره برداری روزانه ۷میلیون‌ متر مکعب گاز و درآینده با تکمیل آن به ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به صورت روزانه خواهد رسید و این دستاورد برای ایران اسلامی است.

رییس دفتر رییس جمهور بیان‌کرد: در زمستان گذشته که وضعیت گاز برخی مناطق دچار تنش شده بود به این جهت بود که میزان گاز وارداتی از ترکمنستان که چیزی حدود ۱۰‌میلیون مترمکعب گاز در روز است به علت میزان سرما در عشق آباد قطع شد. اما اکنون روزی ۷میلیون‌متر مکعب از این‌میدان گاز برداشت می‌شود و به زودی به ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

اسماعیلی گفت: در پاییز ۱۴۰۰ پمپ‌بنزین‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفت و ۴۸ ساعت پمپ بنزین‌ها قطع شد ولی اگر همراهی و اعتماد مردم به این دولت نبود جرقه ای برای ایجاد معضل کشور می‌شد ولی مردم همراهی کردند و بدون کوچکترین تنشی جایگاههای سوخت احیا شد. در هدفمندی یارانه‌ها هم اگر همراهی مردم نبود دولت نمی‌توانست گردنه‌های سخت را پشت سر بگذارد.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت لحظه‌ای مردم سیستان را فراموش نکرده است، بیان کرد: دغدغه و رنج مردم سیستان و بلوچستان، دغدغه و رنج دولت است. ضمن ادامه تلاش مجدانه دولت برای احیای حقابه هیرمند، دولت معطل این قصه نمانده است.

وی افزود: دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی بارها اعلام کرد که ضمن آنکه مذاکرات را برای رفع تحریم‌های ظالمانه ادامه می‌دهد معطل آن هم نمی‌ماند و برای خنثی کردن تحریم‌ها برنامه دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه از حقابه خود در هیرمند نمی‌گذریم، اظهار کرد: مردم زابل و سیستان و بلوچستان و هیرمند و زهک و زاهدان بدانند که دولت نه برای طرح بلند مدت انتقال آب از دریای عمان که آن را اجرایی خواهد کرد، طرح‌های دیگری در دست دارد مانند انتقال آب از دشت تهلاب و چاههای ژرف برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha