۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
جریمه ۱۳۳ میلیاردی ۷ شرکت هواپیمایی برای گران‌ فروشی

جریمه ۱۳۳ میلیاردی ۷ شرکت هواپیمایی برای گران‌ فروشی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در استان اصفهان یک شرکت هواپیمایی تعداد زیادی از بلیت‌های اربعین خود را به شرکت بزرگ فولادی استان واگذار کرده بود.

به گزارش بازار، احمد اصانلو از کشف تخلفات در حوزه فروش بلیت پروازهای اربعین در شرکت بزرگ فولادی در استان اصفهان و برخورد با متخلفان خبر داد.

وی گفت: در دوره‌های گذشته به غیر از سال قبل دولت به دلیل تفسیر از قانون، هیچ نظارتی بر بلیت پروازهای خارجی نداشت و معتقد بود که قیمت‌گذاری برای پروازهای خارجی شامل موضوعات دیگری است که نیاز به نظارت دولتی ندارد؛ اما سال گذشته کار را در این حوزه شروع کردیم و با همراهی وزارت راه و شهرسازی و مرحوم رستم قاسمی، ضوابط قیمت‌گذاری بلیت شرکت‌های هواپیمایی در سفر اربعین تعیین شد این موضوع سامان یابد.

وی افزود: سال گذشته مقطعی برای عرضه بلیت‌های اربعین در نظر گرفتند، اما شرکت‌ها قبل از تاریخ اعمال شده، بلیت‌ها را به شکل چارتری فروختند و زمانی که ما ورود کردیم دیدیم امکان رسیدگی به تخلفات وجود ندارد، اما امسال وزارت راه فروش‌چارتری بلیت پروازهای اربعین را ممنوع کرد و سامانه‌ای برای فروش و عرضه بلیت مشخص شد و شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند بلیت خود را در آن سامانه عرضه کنند.

اصانلو ادامه داد: برای اینکه هم کمک کنیم به سازمان هواپیمایی تا تخلف در حوزه فروش بلیت اربعین صورت نگیرد، گشت‌های مشترک خود را در بحث پرواز اربعین در فرودگاه‌ها راه‌اندازی کردیم و رؤسای شعب ما در فرودگاه مستقر هستند.

وی ادامه داد: در دو روز اخیر کشف تخلف در حوزه بلیت پروازهای اربعین صورت گرفته است؛ از جمله در استان اصفهان که یک شرکت هواپیمایی بر خلاف تکالیف شرکت هواپیمایی کشور، تعداد زیادی از بلیت‌های خود را به شرکت بزرگ فولادی استان واگذار کرده بود و این شرکت فولادی به واسطه شرکت دیگری بلیت‌ها را بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان می‌فروخت که با ورود به‌موقع تعزیرات حکومتی هم آن فرد واسطه و دلال دستگیر شده و هم بلیت‌ها با رقم مصوب در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس سازمان تعزیرات ادامه داد: همچنین در حوزه حضور میدانی، رؤسای شعبه ملی در فرودگاه سلام در تهران و نیز مراکز استان‌ها به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و برای تحقق این امر دو شعبه افزوده‌ایم که مردم گران‌فروشی را گزارش کنند تا در همان فرودگاه رسیدگی شود و هم اینکه رقم اضافی دریافتی عودت داده شود و هم با تخلف برخورد قاطع صورت بگیرد.

اصانلو در بحث ممانعت از گران‌فروشی به زائران اربعین گفت: گران‌فروشی پارکینگ‌ها در شهرهای مرزی را هم تحت کنترل داریم و رؤسای شعب ما در این شهرها مستقر هستند و به تخلفات رسیدگی می‌کنند از جمله در روز گذشته یک پارکینگ در شهر مهران به دلیل گران‌فروشی پلمب شد.

معاون وزیر دادگستری در ادامه درباره برخورد با گران‌فروشی شرکت‌های هواپیمایی گفت: کشور با کمبود هواپیما مواجه است که در مناسبت‌ها که افزایش تقاضا وجود دارد، قیمت‌های بلیت هواپیما افزایش می‌یابد. برای همین برنامه‌ریزی‌هایی از سوی وزارت راه صورت گرفته تا این مشکل حل شود.

وی افزود: بر این اساس تعدادی هواپیمای خریداری شده است. زمانی برای استقبال از هواپیمای خریداری شده مراسم می‌گرفتند، اما در این دولت حدود ۷۰ هواپیما خریداری و وارد کشور شده است.

اصانلو ادامه داد: رسیدگی به موضوع تخلفات شرکت‌های هواپیمایی به شعب ملی واگذار شده است. چند رئیس شعبه ملی در شرکت هواپیمایی کشور مستقر شده‌اند و با استفاده از داده‌های اطلاعاتی از تعداد پروازها و فروش بلیت، احکامی صادر کردند که طبق آن در پنج ماه گذشته ۷ فقره جرایم سنگین صادر شده است که میزان جریمه اعمالی ۱۳۳ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: آخرین مورد شرکت هواپیمایی کیش ایر است که به ۲۶ میلیارد تومان جریمه محکوم شد.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha