۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
راه‌اندازی ۱۱۰ شعبه سیار تعزیرات برای نظارت بر بازار
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

راه‌اندازی ۱۱۰ شعبه سیار تعزیرات برای نظارت بر بازار

اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تاکنون ۱۱۰ شعب سیار افتتاح شده‌اند و هدفگذاری سازمان ایجاد ۲۰۰ شعبه سیار است.

به گزارش بازار، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در ابتدای حضور خود در سازمان اعلام کردم برای تحول در سازمان تعزیرات راهبردهای ۸ گانه تدوین شده‌اند گفت: اولین راهبرد حضور مؤثر و مستمر تعزیرات در بازار و نظارت بر آن بود.

وی ادامه داد: براساس این راهبرد برنامه عملیاتی اجرا شد و بارها اعلام کرده‌ایم نظارت بر بازار بر عهده اتاق اصناف و وزارت جهاد کشاورزی است اما سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به شکایات است و در حلقه نظارت بر بازار اگر بازرسی، کشف، تخلفات و رسیدگی به این تخلفات را مدنظر قرار دهیم سازمان تعزیرات در حلقه نهایی قرار دارد.

اصانلو با بیان اینکه سازمان تعزیرات در کنار سایر دستگاه‌ها وظیفه نظارت بر تخلفات را برعهده دارد گفت‌: در دهه ۷۰ و اوایل تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی وظایفی برعهده داشته است اما با تصویب قوانین جدید وظایف سازمان تعزیرات حکومتی کاهش یافته است و یا وصف اینکه سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را دارد اما
در راستای نظارت بر بازار گشت‌های سیار و خشونت توسعه یافته‌اند و شاهد حضور میدانی رؤسای شعب در میدان هستیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به جای آنکه رؤسای ما در شعب بنشینند و منتظر وصول گزارش باشند خودشان در میدان حضور دارند و بر همین اساس قرارگاه نظارت بر بازار و شعب مهم و ملی تشکیل شدند و وظیفه این شعب رسیدگی به مشکلات کلان ملی و در سطح میدانی است.

وی گفت: تعداد شعب گشت نسبت به دوره‌های گذشته افزایش چند ده برابری داشته است در عید سال گذشته قریب به ۵۵ هزار گشت مشترک داشته ایم.

اصانلو درباره راهبرد دوم گفت: تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان تعزیرات حکومتی یکی دیگر از راهبردهای سازمان بوده است در دوره‌های گذشته دسترسی مردم به سازمان تعزیرات حکومتی از وزارت صمت، سازمان حمایت و اتاق اصناف بود و امکان گزارش از طریق سازمان تعزیرات وجود نداشت اما در دوره جدید و در راستای برنامه تحولی یکی از اقدامات مثبت صورت گرفته سامانه ثبت شکایات الکترونیکی و اخذ شکایات مردمی ایجاد شده است و به محض اینکه مردم در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند پرونده تشکیل و به شعبه ارجاع می‌شود و شعبه موظف به شروع رسیدگی‌ها و صدور حکم است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت شکایات الکترونیکی بصورت کاملاً رایگان شکایت خود را در سامانه ثبت کنند.

وی گفت: از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با کمبود شدید تجهیزات و کادر اداری مواجه بوده‌ایم ۲۱۰ شهرستان‌ها فاقد اداره تعزیرات بودند اما امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه بتوانیم به اهداف خود برسیم سامانه خود را به شعب متصل کنیم.

اصانلو تصریح کرد: در راستای افزایش بهره‌بری شعب شاخصی تعریف شد و تعدادی از شعب فقط به سیار اختصاص یافت و تاکنون ۱۱۰ شعب سیار افتتاح شده‌اند و هدف گذاری سازمان ایجاد ۲۰۰ شعبه سیار است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با ایجاد شعب ملی موفق به اثرگذاری بسیاری شدیم و اثر آن در اجرای احکام کاملاً مشاهده شد به لحاظ آمار عملکردی در دو سال گذشته یک میلیون و ۴۰۵ هزار فقره وارد شده که در دو سال آخر دولت قبل یکی میلیون و و ۱۸۷ هزار پرونده بوده است یعنی در دو سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده ۱۸ درصد افزایش یافته است همچنین در دو سال اخیر یک میلیون و ۴۰۹ هزار فقره پرونده نیز در سال گذشته مختومه شده است و دو سال آخر دولت قبل یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.

وی گفت: در پنج ماه گذشته فقط در شهر تهران ۶ هزار پرونده بیشتر از نمونه مشابه سال گذشته دریافت کرده‌ایم همچنین در دو سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط از حیث تخلف صنفی وصولی داشته ایم در حالی که در دو سال اخر دولت قبل این رفتم ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است همچنین میزان وصولی در حوزه بهداشت در دو سال گذشته ۶۸ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال بوده درحالی که در دوره مشابه دو سال آخر دولت قبل ۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

اصانلو با بیان اینکه سال گذشته رقم بودجه سازمان هزار میلیارد تومان بوده است گفت: در سال گذشته با صف اینکه هزار میلیارد تومان برای وصول درآمد تکلیف داشته ایم اما ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وصول درآمد از محل پرونده‌های قاچاق، تخلفات ارزی، تخلفات بهداشت و تخلفات صنفی داشته‌ایم.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ هزار واحد صنفی متخلف پلمب شدند پیش از گرانی محصولات شوینده ۱۴۷ میلیارد تومان جریمه در قزوین وصول شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قرارگاه تحقق شعار سال با دو محور مهار تورم و رشد تولید ایجاد شد و در راستای رشد تولید به دنبال برخورد با متخلفان و حمایت از تولید هستیم یعنی برخورد با واحد تولیدی متخلف منتهی به تعطیلی آن واحد نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تخلف شرکت‌های هواپیمایی گفت: حداقل ۷۰ فقره هواپیما وارد کشور شده درحال حاضر رسیدگی به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی در شعب ملی درحال بررسی است و پرونده آنها به جرایم و محکومیت‌های سنگین منتهی شدند ۷ پرونده مهم در شعب ملی رسیدگی شدند که مجموعاً به ۱۳۳ میلیارد تومان محکوم شدند و آخرین حکم ۲۵ مرداد ماه برای شرکت هواپیمایی کیش ایر به مبلغ ۲۶ میلیارد تومان صادر شد.

اصانلو گفت: شرکت تولید کننده محصولات غذایی خوشگوار نیز به ۶۵ میلیارد تومان محکوم شده بود که این مبلغ وصول شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزارت راه بلیت‌های چارتری اربعین را ممنوع کرد و فروش و عرضه بلیت در سامانه مشخصی تعریف شده و تمامی شرکت‌های هواپیمایی موطف به ارائه بلیت‌های خود در سامانه هستند اما برای کمک به سازمان هواپیمایی گشت‌های مشترک برای نظارت بر بلیت‌ها فعال شده‌اند.

وی گفت: سازمان تعزیرات روز گذشته در استان اصفهان یکی از شرکت‌های هواپیمایی را کشف کرد که برخلاف تکلیف خود تعداد زیادی از بلیت‌های خود را در قالب بلیت چارتری به یک شرکت فولادی واگذار کرده است و این شرکت فولادی نیز با واسطه یک شرکت دیگر درحال فروش این بلیت‌ها به قیمت ۱۳ میلیون تومان بوده است که با ورود سازمان تعزیرات فرد دلال بازداشت و بلیت‌ها با قیمت مصوب به مردم عرضه شدند.

اصانلو درباره مشکلات لبنیات گفت: سال گذشته ۱۱۹ واحد تولید لبنیاتی بازرسی شدم و ۵۱۴ فقره پرونده با رقم محکومیت هزار ۴۷۳ میلیارد ریالی تشکیل شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های خودرو گفت: حدود هزار ۲۶۹ فقره پرونده درخصوص شرکت‌های خودروسازی با رقم بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی طی ۵ ماه اخیر تشکیل شده است و شبکه توزیع خودروسازان را از شورای بورس خارج کرده‌ایم و با جواب سازمان حمایت دو شرکت خودروسازی عظیم نقره داغ می‌شوند.

وی با اشاره به تخلف شهریه مدارس گفت: منتطر نظر کارشناسی هستیم تا پس از آن احکام اعلام شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha