۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کشاورزی را فدای صنعت نکنیم/ تجهیز ۹۰ هزار هکتار از اراضی کرمان به سیستم های نوین آبیاری
رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان:

کشاورزی را فدای صنعت نکنیم/ تجهیز ۹۰ هزار هکتار از اراضی کرمان به سیستم های نوین آبیاری

کرمان - رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تضعیف بخش کشاورزی را یک خطای استراتژیک دانست و گفت: نباید صنعتی شدن منجر به تضعیف این حوزه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس سعیدی پیش از ظهر شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان کرمان که در دفتر حجت الاسلام علیدادی سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمان از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است و به همین دلیل کشاورزان نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان بر عهده دارند.

وی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: توسعه تمامی بخش ها در گرو توسعه بخش کشاورزی است و نباید صنعتی شدن منجر به تضعیف این حوزه شود.

سعیدی تضعیف بخش کشاورزی را یک خطای استراتژیک دانست و افزود: باید در زمینه تامین غذای ارزان تلاش کنیم و در این زمینه به بیگانگان وابسته نباشیم.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از غذای مورد نیاز مردم در داخل کشور تامین می شود، گفت: وابستگی به بیگانگان برای تامین غذا بسیار مشکل ساز است همانگونه که مشاهده می شود اکنون در زمینه تامین ذرت و سویا مشکلاتی داریم.

وی به اهمیت بخش کشاورزی در تحقق شعار جهش تولید اشاره و بیان کرد: تجهیز اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم های آبیاری نوین در حال انجام است و هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تاکنون ۹۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان به آبیاری نوین مجهز شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه قرار است خرمای مجول جای خرمای مضافتی را بگیرد، افزود: تاکنون از ۱۰۰ هزار نهال خرمای مجولی که قرار است طی امسال وارد استان کرمان شود، هزار و ۵۰۰ نهال وارد شده و در قرنطینه است.

وی از افزایش ۵۴ هکتاری کشت گلخانه ای استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هم ۶۰ هکتار به کشت گلخانه ای استان کرمان اضافه می شود.

کد خبر: ۲۳٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha