۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
پارس جنوبی بدون مستشاران خارجی رو به جلو حرکت می کند
رئیس جمهور:

پارس جنوبی بدون مستشاران خارجی رو به جلو حرکت می کند

بوشهر- رئیس جمهور در آیین افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی با بیان اینکه، فاز ۱۱ پارس جنوبی سه سال زودتر از موعد به بهره برداری رسید گفت: پارس جنوبی بدون مستشاران خارجی رو به جلو حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار داشت: با وجود تحریم ها، جوانان متخصص و متعهد داخلی کاری بزرگ انجام دادند.

وی افزود: فاز ۱۱ تماما توسط متخصصان داخلی، سه سال زودتر به بهره برداری رسیده و پارس جنوبی بدون مستشاران خارجی رو به جلو حرکت می کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: صرفه جویی ارزی قابل توجهی در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام شده است.

رئیسی گفت: کارکنان پارس جنوبی در سرما و گرما به صورت شبانه روزی تلاش می کنند که از خانواده های صبور این عزیزان تشکر می کنم.

وی از افزایش ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: شروع کار فاز ۱۱ پارس جنوبی با ۷ میلیون متر مکعب گاز است که به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اجرای این طرح از سوی متخصصان توانمند داخلی در حالی صورت گرفت که شرکت های خارجی طرف قرارداد برای اجرای آن به بهانه تحریم، تعهدات خود را رها کرده بودند و کشور تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشت.

رئیسی: انتقال سکوی گازی از فاز 12 میدان عظیم پارس جنوبی به این میدان و راه‌اندازی این طرح 3 سال زودتر از زمان لازم برای اجرای چنین طرحی از دیگر ویژگی‌ های خاص این پروژه عظیم است

رئیسی، انتقال سکوی گازی از فاز 12 میدان عظیم پارس جنوبی به این میدان و راه‌اندازی این طرح 3 سال زودتر از زمان لازم برای اجرای چنین طرحی را از دیگر ویژگی‌ های خاص این پروژه عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح همچنین صرفه‌جویی های مالی قابل توجهی هم حاصل شده است.

فاز ۱۱ یک عملیات فنی پیجیده و منحصربفرد است

وی، اجرای این طرح را یک عملیات فنی پیچیده و به نوعی منحصر به فرد و درآمدزا برای کشور برشمرد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این فاز بخش قابل توجهی از حق کشورمان از میادین مشترک احصا خواهد شد و لذا جا دارد از زحمات همه کارکنان و تلاشگران صنعت نفت در این بخش و نیز صبوری خانواده‌های آنان صمیمانه قدردانی کنم.

رئیس جمهور با اشاره اینکه تولید 7 میلیون مترمکعبی این فاز تا بیش از 50 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امروز اقدامات و طرح‌های حوزه نفت و گاز و به طور کلی انرژی در کشور با انگیزه بالایی دنبال می‌شود.

دکتر رئیسی اضافه کرد: امروز باید افتخار کنیم که نه تنها دیگر صنعت نفت کشور وابسته به حضور و اقدامات مستشاران خارجی نیست، بلکه توانمندی‌های فنی و مهندسی متخصصان صنعت نفت کشور به سطحی رسیده که امروز جمهوری اسلامی به عنوان کشوری توانمند و فناور به دیگر کشورها و به‌ویژه کشورهای تحت تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه نیز خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند.

وی همچنین به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت اشاره کرد و افزود: ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت اجتماعی برای استان بوشهر در نظر گرفته ایم که کمک بزرگی به توسعه محیط پیرامونی است.

رئیس جمهور گفت: برای رفع مشکلات درمانی منطقه عسلویه، تمهیدات لازم توسط مسئولان استان اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد؛ از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود خدمات رسانی به مردم بهره می بریم.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha