۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۴۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در فاز ۱۱ پارس جنوبی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

۴۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در فاز ۱۱ پارس جنوبی

بوشهر- ندیران مدیر طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی در شرکت پتروپارس گفت: بیش از ۴۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام شد.

علی ندیران در حاشیه افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امروز یک روز درخشان در صنعت نفت و گاز کشور است و فاز ۱۱ نشان داد که تحریم ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت و توسعه را بگیرند.

وی افزود: دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی به طول ۱۳۸ کیلومتر و خطوط لوله ۴.۵ اینچ تزریق منواتیلن گلایکول از تاسیسات مهم دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی است.

مدیر طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی در شرکت پتروپارس خاطر نشان کرد: جابه جایی و نصب سکوها و انجام عملیات هوک‌ آپ از موفقیت های متخصصان داخلی این فاز است که سکوی ۳۲۰۰ تنی ۱۲c را با کیفیت مطلوبی به نتیجه رساندند.

ندیران تصریح کرد: در شرایط کنونی و با تمهیدات اندیشیده شده، گاز غنی و میعانات گازی از b11 به پالایشگاه فاز ۱۲ انتقال پیدا می کند.

وی اضافه کرد: صرفه جویی های مناسبی در مراحل مختلف ساخت این فاز انجام شده و مجموعا بالغ بر ۴۱۰ میلیون دلار، صرفه جویی ارزی صورت گرفته است.

ندیران گفت: اجرای طرح های فشارافزایی در میدان گازی پارس جنوبی از دغدغه های مهم صنعت نفت است و در این مسیر همه باید کمک کنند.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha