۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
رکود اقتصادی جریان مهاجرت را برعکس می کند
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی:

رکود اقتصادی جریان مهاجرت را برعکس می کند

کند شدن فعالیت‌های اقتصادی، کاهش استخدام‌ها و به طور کلی رکود جهانی ناشی از بیماری همه گیر کرونا می‌تواند مسیرهای مهاجرتی را وارونه کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، برخی ارزیابی‌ها حاکی از آن است که رکود اقتصادی که اکنون به علت شیوع کرونا همه جهان را فراگرفته ممکن است، جریان مهاجرت‌ها را برعکس کند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی تحت عنوان «چگونه رکود اقتصادی می‌تواند جریان مهاجرت را وارونه کند» اعلام کرد، کند شدن فعالیت‌های اقتصادی، کاهش استخدام‌ها و به طور کلی رکود جهانی ناشی از بیماری همه گیر کرونا می‌تواند مسیرهای مهاجرتی را وارونه کند. اما برعکس تقاضای پناهندگی در کشورهای ثروتمند جهان افزایش خواهد یافت.

اگرچه بسته شدن مرزها پاسخی فوری و تقریبا متفق القول در برابر بحران سلامتی در کشورهای توسعه یافته بود که منجر به سقوط شدید مهاجرت‌ها به ویژه در اروپا شد، کاهش تدریجی محدودیت‌های قرنطینه‌ای به احتمال زیاد به معنای آن نیست که روند مهاجرت‌ها به کشورهای مهاجر پذیر از سرگرفته خواهد شد. این چیزی است که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز در گزارش خود بر آن تاکید گذاشته است.

اوضاع از نظر اقتصادی و مالی در جهان آنچنان بد شده است که همین سازمان در گزارش خود اعلام کرد میزان زیان و ضررهای ناشی از بیماری کرونا از مجموع همه دوره‌های رکود اقتصادی طی ۱۰۰ سال گذشته بیشتر خواهد شد. البته این ارزیابی مقاطعی را که جهان درگیر جنگ بوده، در گزارش خود لحاظ نکرده است.

کد خبر: ۲۳٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha