۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
ابراز تمایل بازرگانان ارمنستانی برای صادرات کالا از مرز شلمچه

ابراز تمایل بازرگانان ارمنستانی برای صادرات کالا از مرز شلمچه

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از توافق با بازرگانان ارمنستان در زمینه صدور کالاها و تولیدات این کشور از طریق مرز شلمچه به عراق خبر داد.

به گزارش بازار، روح‌الله خزایی، شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه و روش‌ها و راهکارهایی که می‌تواند زمینه یک سرمایه‌گذاری مطمئن را در منطقه آزاد اروند تضمین کند، به سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل ارمنستان معرفی شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه تولیدات صادرات محور ۱۰ شرکت منتخب از منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ارمنستان عرضه خواهد شد، گفت: این واحدهای تولیدی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند توسط بروشور و به چند زبان به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد که امید می‌رود که کشور ارمنستان نیز به یکی از مقاصد صادرات محصولات منطقه تبدیل شود.

خزایی افزود: توافق‌هایی با طرف ارمنستانی صورت گرفت که بر اساس آن، مقرر شد تا این کشور بخشی از صادرات خود را از طریق مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند به کشور عراق صادر کند. همچنین در زمینه IT به اشتراک‌هایی دست پیدا کردیم که لازمه آن پیگیری این اقدامات پس از برگزاری نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا رویداد عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مرکز نمایشگاه «ایروان اکسپو» کشور ارمنستان با حضور هفت منطقه آزاد ایران از سوم شهریورماه جاری آغاز شد و امشب به کار خود پایان خواهد داد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha