۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
۳۲ هزار زائر پاکستانی اربعین وارد سیستان و بلوچستان شدند| رونق گردشگری زیارت
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

۳۲ هزار زائر پاکستانی اربعین وارد سیستان و بلوچستان شدند| رونق گردشگری زیارت

زاهدان- کرد، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی شاهد رونق گردشگری زیارت در استان هستیم و تا کنون ۳۲ هزار زائر پاکستانی وارد استان شده اند.

ایوب کرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رفتن به اماکن زیارتی از نگاه مسلمانان بویژه کشورهای مسلمانی که در همسایگی ما قرار دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل می‌توان آینده گردشگری مذهبی در استان را مثبت ارزیابی کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای سیستان و بلوچستان، گفت: در فاصله زمانی ۲۱ تیرماه تا سوم شهریور ماه ۳۲ هزار زائر پاکستانی وارد استان شدند که ورود ۱۴ هزار و ۳۹۶ نفر آنها به صورت پیاده بوده است.

کرد تصریح کرد: در اربعین امسال نیز مانند سنوات گذشته از تمامی ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافری استان برای جابجایی زائرین ایرانی و پاکستانی استفاده شده و ۳۶۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و ۷۹ دستگاه اتوبوس پاکستانی کار جابه جایی زائران را برعهده دارند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی و محل تردد زائرین اربعین حسینی به زائران خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل سالن مسافری در پایانه مرزی میرجاوه، افزایش گیت‌ های ورود و خروج، تأمین امکانات رفاهی شامل سیستم‌ های سرمایشی از جمله اقدامات صورت‌ گرفته در این پایانه مرزی برای رفاه زائران ورودی به کشور است.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha