۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
کاهش صادرات فرش ایران از ۲ میلیارد دلار به ۵۰ میلیون دلار

کاهش صادرات فرش ایران از ۲ میلیارد دلار به ۵۰ میلیون دلار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور گفت: طبق آمار گمرک، صادرات فرش در سال ۷۳ حدود ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش بازار، کاظم وفایی بیان کرد: از عمده مشکلات صنعت فرش دستباف، تحریم است که تحریم بین المللی در بازار فرش ایران سبب عدم حضور فرش ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی شده است.

وفایی در ادامه، کاهش توجه مسئولان به بخش تولید و صادرات فرش دستباف، سیاست‌های نادرست تعهدات ارزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف، مشکلات گمرکی که برای برگشت فرش‌های مستعمل برای تعمیر و تمیز کردن فرش‌های صادراتی و نبود سامانه جامع آماری تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف را از مشکلات صنعت فرش دستباف بیان کرد.

وی گفت: همچنین تولید و توزیع مواد اولیه با توجه به اینکه مواد اولیه فرش دستباف کشور ۹۰ درصد وارداتی است طراحی طرح و رنگ، و توجه نکردن به سلیقه مشتریان و نبود شناخت از رقبای خارجی از دیگر مشکلات صادرات فرش دستباف ایران است.

وفایی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف گفت: برگزاری این نمایشگاه مناسبتی با برگزاری سایر نمایشگاه هم‌زمان ندارد و تلفیق برگزاری نمایشگاه فرش و دکوراسیون داخلی می‌تواند کمک کننده باشد.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha