۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۷
داخلی سازی تجهیزات روشنایی خودرو

داخلی سازی تجهیزات روشنایی خودرو

چنگی، قطعه ساز خودرو گفت: تجهیزات روشنایی خودرو شامل چراغ‌های جلو، عقب و دیگر امکانات روشنایی بدون وابستگیِ خارجی در داخل تولید می‌شود.

به گزارش بازار، علی چنگی با اشاره به داخلی سازی ۱۰۰ درصدی چراغ‌های خودرو، گفت: نه فقط در چراغ روشنایی بلکه در دیگر قطعات خودرو نیز قطعه سازان به قدرتی دست یافته اند که می‌توانند نیاز صفر تا صد تولیدات جدید خودروسازان را رفع کند.

وی با بیان اینکه قطعه سازان و خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای روز دنیا هستند افزود: این استانداردها هم اکنون در کشور رعایت می‌شود به نحوی که قطعه سازان داخلی می‌توانند تولید را از مواد اولیه آغاز و محصول نهایی را با استانداردهای روز دنیا به خودروسازان تحویل دهند.

این قطعه ساز ادامه داد: خودروی تارا در اوج تحریم‌های جهانی و همه گیری کرونا، بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی و در کمتر از یک سال وارد بازار شد که این موفقیت نشان دهنده توانمندی دستیابی قطعه سازان و خودروسازان به فناوری روز دنیا بدون وابستگی به تولیدکنندگان خارجی است.

چنگی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات داخلی بیش از تحریم‌های خارجی سد راه قطعه سازان است، افزود: بدهی خودروسازان به قطعه سازان در ابتدا با تاخیر یک ماهه همراه بود، اما به مرور پرداخت بدهی به قطعه سازان با تاخیر چند ماهه همراه شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha