۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
راه‌ اندازی ۱۰ نمایشگاه دائمی تولیدات ایرانی در کشور چین
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین خبر داد؛

راه‌ اندازی ۱۰ نمایشگاه دائمی تولیدات ایرانی در کشور چین

کرج- رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: تعداد نمایشگاه‌ های دائمی تولیدات ایرانی در کشور چین سال آینده به ۱۰ مورد خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی البرز رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با بیان اینکه تا پایان امسال تعداد نمایشگاه‌ های دائمی تولیدات ایرانی در کشور چین به دو مورد می‌رسد، گفت: این نمایشگاه‌ ها را در شانگهای و گوآنگ‌ژو خواهیم داشت و در سال آینده تعداد آن را به ۱۰ مورد در نقاط مختلف این کشور ارتقاء می‌دهیم.

مجید رضا حریری روز یکشنبه در نشست معرفی فرصت‌ های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد کالاهای صادراتی ایران به کشور چین تولیداتی بر پایه نفت یا مواد معدنی ‌است.

وی با اشاره به تمرکز بر توسعه صادرات غیرنفتی ایران به کشور چین در سالیان اخیر بیان کرد: در زمینه توسعه صادرات صنایع هایتک ایرانی به چین تا به امروز بالغ بر ۱۲ دستگاه بافت نانو الیاف به این کشور ارسال شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: در صنعت فرش نیز به جزء کشورهای همسایه بیشترین مقصد صادرات فرش‌های ماشینی ایرانی کشور چین است.

در ۱۲ سال اخیر تعداد تجار ایرانی بین‌ المللی کاهش یافته است

وی با بیان اینکه در ۱۲ سال اخیر تعداد تجار ایرانی بین‌ المللی کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر به دلیل توسعه صادرات به کشورهای همسایه به نوعی "صادرات پیله‌وری" در کشور گسترش یافته است، در حالی که باید بر تقویت حضور تجار بین‌المللی از کشورمان در رویدادهای مختلف پایدار اقتصادی دنیا از جمله نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین بیشتر متمرکز شویم.

حریری در ادامه حضور در نمایشگاه‌های بین‌ المللی را فرصت خوبی برای عرضه نمونه تولیدات ایرانی و عقد قراردادهای تجاری برشمرد و افزود: فعالان اقتصادی البرز در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی، منسوجات، شوینده‌ ها با حضور هدفمند در این رویداد فرصت بی‌سابقه رقابت در بازارهای جهانی را به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: حداقل منفعت حضور در نمایشگاه بین‌ المللی واردات شانگهای چین استفاده از تجربیات دیگر کشورهایی است که سال‌ های قبل در این رویداد مهم بوده‌اند و صادرات خوبی به این کشور داشته‌اند، در کنار آن می‌آموزیم که چگونه در صحنه بین‌المللی محصولات و تولیدات خود را معرفی کنیم.

نمایشگاه ها در شهرهای شانگهای و گوآنگ‌ژو خواهد بود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی این اتاق در شانگهای بازگشایی شده است، گفت: نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در شانگهای چین نیز تا اواخر اکتبر ۲۰۲۳ افتتاح می‌شود و تولید کنندگان کشورمان می‌توانند در بازه‌های معین و بر اساس درخواست خود برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر از میان حدود دو هزار دانشجوی ایرانی در حال تحصیل در کشور چین، گروه‌های دو تا سه نفره از دانشجویان کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر در رشته‌های مرتبط به اقتصاد، تجارت و بازاریابی را برای ورود برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی مدنظر انتخاب قرار خواهیم داد.

حریری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد نمایشگاه‌های دائمی تولیدات ایرانی در کشور چین به دو مورد می‌رسد، افزود: این نمایشگاه‌ها را در شانگهای و گوآنگ‌ژو خواهیم داشت و در سال آینده تعداد آن را به ۱۰ مورد در نقاط مختلف این کشور ارتقاء می‌دهیم.

نمایشگاه واردات شانگهای چین فرصت اتصال صادرکنندگان ایرانی به بازارهای بین المللی را فراهم می‌کند

در ادامه این نشست مریم‌ سادات سمیعانی‌فرد دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: تولیدکنندگان چینی نیز همانند دیگر نقاط دنیا در مجموعه‌های خود به تامین مواد اولیه و دیگر مواد مصرفی مایحتاج تولید نیاز دارند که طبیعتا برای تامین آن به واردات روی می‌آورند.

وی بیان کرد: در قالب یک برنامه توسعه‌ای پنج ساله افزایش سطح واردات تخصصی به کشور چین توسط رئیس جمهور این کشور با جدیت دنبال می‌شود، به همین دلیل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین پایه‌ ریزی شد و تمامی غرفه‌ های آن در اختیار صادر کنندگان خارجی است.

سمیعانی‌ فرد با تاکید بر حمایت جدی دولت چین از نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین گفت: این نمایشگاه در فضایی یک و نیم میلیون متر مربعی برگزار می‌شود که حدود ۵۰۰ هزار متر مربع آن سرپوشیده بوده و به جانمایی غرفه‌ها اختصاص دارد.

توانمندی‌ های شرکت‌ های البرزی در دو حوزه صنایع غذایی و کالاهای مصرفی

وی با بیان اینکه دوره پیشین برگزاری این نمایشگاه در دوران شیوع کرونا با حضور ۱۲۷ کشور و بیش از دو هزار و ۸۰۰ شرکت برگزار شد، افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای صادرکنندگان نقاط مختلف دنیا از جمله ایران است تا ضمن جذب مشتریان چینی بتوانند به بازارهای بین‌المللی وصل شوند.

دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین عنوان کرد: در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، خودرو، کالاهای مصرفی، تجهیزات پزشکی و دارو و تولیدات هوشمند و مبتنی بر فناوری اطلاعات از نقاط مختلف دنیا ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌ های شرکت‌ های البرزی در دو حوزه صنایع غذایی و کالاهای مصرفی، نمایندگانی از این استان در حوزه‌های مذکور در نمایشگاه واردات چین حضور خواهند داشت.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha