۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در مرزها افزوده می‌شود
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در مرزها افزوده می‌شود

رییس سازمان راهداری با بیان این که ۷ هزار دستگاه ناوگان کار جابجایی زائران را در کلیه مرزها برعهده دارند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم.

به گزارش بازار، داریوش امانی در بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی(مهران) گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، تلاش مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این بود که تا یک هفته قبل از اربعین تمامی کارهای عمرانی مسیرهای منتهی به پایانه و مرز مهران پایان یابد، در این راستا زیرساخت‌های لازم در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران در زمینه سایبان‌ها، مه‌پاش‌ها و تونل‌های سرد و آبسردکن‌ها به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه برکت افزود: این پایانه نزدیک دو ماه است که به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل داده شده که در این خصوص با تلاش های ستودنی اقدامات زیرساختی مناسبی از جمله سالن‌های انتظار، استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، مرکز پایش و مرکز استراحت رانندگان احداث شده و آسفالت محوطه پایانه نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بعد از اربعین امسال طرح جامع پایانه برکت برای ایجاد ساخت‌های دائمی تهیه خواهیم کرد و تلاش مسوولان همین است که سال به سال خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

امانی با بیان این که امسال با تدابیر وزیر راه و شهرسازی ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مسیرهای اربعینی و منتهی به پایانه‌های مرزی اختصاص یافت، افزود: تمای زیرساخت‌هایی که در مرز مهران وجود دارد، در سایر مرزها نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در نشست اخیر که با حضور معاون اول رییس جمهور جهت آخرین هماهنگی‌ها برای حمل و نقل و جابجایی زوار انجام گرفت، از قبل اعلام شده بود که ۷۰۰۰ دستگاه کار سرویس دهی و جابجایی زائران را در ایام اربعین در کلیه مرزها بخصوص مرز مهران برعهده دارند.

امانی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهادها و دستگاه های دیگر نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار عزیز پیش نیاید.

وی اضافه کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌کنیم که از دیگر مرزهای کشور نیز برای تردد و رفتن به کربلای معلی استفاده کنند و سفر خود را برای روزهای آخر نگذارند چرا که با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس و ازدحام جمعیت در روزهای آخر، مشکلی در جابجایی زوار ایجاد نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به تدابیر لازم و مصوبات ستاد اربعین مقرر شد که سفر زائران از اول ماه صفر انجام شود و در این خصوص ما هم سرویس دهی و کار جابجایی زوار را به موقع را را انجام دهیم اگر زائران به همین میزان تردد در رفت در برگشت به کشور به همین میزان باشد اتوبوس ها خالی بر نمی گردند و می توانند به زائران سرویس دهی کنند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امانی ادامه داد: بیشترین تلاش ما این است که در روزهای آخر بتوانیم با توجه به این که حجم زیادی از زائران به کشور باز می گردند، کار جابجایی زوار را به خوبی انجام دهیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha