۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
۸.۶ درصد تولید برق کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است

۸.۶ درصد تولید برق کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است

بانک صنعت و معدن در حوزه انرژی نقش فعالی داشته و تولید ۸.۶ درصد برق توسط نیروگاه‌هایی انجام می‌شود که این بانک تامین مالی کرده است.

به گزارش بازار، علی خورسندیان روز شنبه و به مناسبت هفته دولت و در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان در جمع خبرنگاران این استان عنوان داشت: این بانک بنا به رسالت تخصصی خود در حوزه انرژی نقش فعالی داشته به طوری که تولید ۸.۶ درصد برق تولیدی کشور توسط نیروگاه‌هایی انجام می‌شود که بانک صنعت و معدن آن‌ها را تامین مالی کرده و به رغم محدودیت‌ها بیش از سایر بانک در حال نقش آفرینی است.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان این مطلب که اعتبارات اسناد ریالی در دوسال اخیر در این بانک ۲۲۵ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: ضمانت نامه‌های ریالی نیز در این بازه زمانی ۸۹ درصد رشد داشته است. افزود: در این مدت پرداخت‌هایی که بابت تسهیلات انجام گرفته ۹۲ درصد و وصولی‌ها نیز ۱۲۴ رشد داشته است.

وی همچنین کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد را از جمله اقدامات امیدوارکننده دولت در مهار تورم ذکر کرد.

خورسندیان ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری نیز یکی دیگر از موضوعات امیدبخش در عملکرد دولت است که بانک صنعت و معدن نیز بخشی از تسهیلات خود را در نقاط مختلف کشور در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری قرار داده و تنها در استان زنجان ۴۲۲۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
این مدیر ارشد بانکی بیان داشت: کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور که در صدر همه آن‌ها مهار تورم و حفظ اشتغال و تولید است، در دست حمایت همه جانبه و به موقع از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش است و بانک صنعت و معدن به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی به بهترین طرح‌ها و با اهلیت‌ترین تولیدکنندگان است.

خورسندیان خاطرنشان کرد: توسعه فرآیندهای غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های بانکداری دیجیتال از جمله برنامه‌های مهم این بانک برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان است و تحقق مشتری محوری مهمترین هدف ماست.

وی از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان‌ها خبر داد و افزود: با وجود محدودیت‌هایی که بانک به لحاظ منابع برای پرداخت تسهیلات با آن مواجه است، میزان پرداخت تسهیلات به دانش بنیان‌ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون چهار هزار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha