۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
طرح «کنترل برداشت از چاه‌های کشاورزی» با مدیریت همزمان آب و برق وارد مرحله اجرایی شد
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب:

طرح «کنترل برداشت از چاه‌های کشاورزی» با مدیریت همزمان آب و برق وارد مرحله اجرایی شد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: طرح مدیریت توأمان آب و برق در کنترل برداشت و مصرف آب چاه‌های کشاورزی وارد مرحله اجرایی شد.

به گزارش بازار، محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست سراسری مدیران ستادی و مدیران عامل آب منطقه‌ای کشور که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌هایی که ده‌ها سال از عمر شروع‌شان می‌گذرد و در بخش آب بلاتکلیف بوده و به معضل و مشکل تبدیل شده بودند، طی یکی دو سال اخیر با تدوین بسته برنامه‌ریزی و زمانبندی، به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار بخش‌های مختلف در استان‌ها و شرکت‌های آب منطقه‌ای و شرکت آب نیرو قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد زیادی از این طرح‌ها به نتیجه رسیده و افتتاح شده و اثرگذاری بسیار مفیدی در بخش آب و خدمات‌رسانی آب کشور داشته است.

جوانبخت ادامه داد: در یک نگاه کلی می‌شود اینگونه قضاوت کرد که مجموعه آب منطقه‌ای در استان‌ها و شرکت آب نیرو به شکل فراگیری در سطح کشور در یک حرکت متفاوت از گذشته در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها حضور داشته و شاهد یک تحول بزرگ در این بخش هستیم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان داشت: با این حرکت بزرگی که در کشور آغاز شده امیدوار هستیم این پروژه‌ها طبق زمانبندی مقرر به نتیجه برسد.

جوانبخت در ادامه با بیان اینکه بحث مدیریت توأمان آب و برق در کنترل برداشت و مصرف آب چاه‌های کشاورزی وارد مرحله جدی اجرایی شده است، افزود: مدیران آب منطقه‌ای به ویژه در بحث مغایرت‌های اطلاعات فی‌مابین بخش آب و برق با جدیت مدیریت کرده و نظارت داشته باشند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: جلسات هماهنگی آب و برق در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیاز است مدیران استانی بر این مسئله اهتمام کنند، چرا که این تکلیف قانونی وزارت نیرو است و اکنون در مراحل اجرایی قرار دارد.

جوانبخت خاطرنشان کرد: امیدواریم با جدیت مدیران این بخش، بعد از این شاهد نتایج اقدامات و بهبود مدیریت شرایط برداشت‌های مازاد از چاه‌های کشاورزی باشیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha