۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
افزایش عدالت، بهره‌وری و رضایتمندی محورهای ارزیابی دستگاه‌ها
رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد

افزایش عدالت، بهره‌وری و رضایتمندی محورهای ارزیابی دستگاه‌ها

لطیفی، معاون رییس جمهوری تاکید کرد: افزایش عدالت، بهره‌وری و رضایتمندی مردم سه محور اصلی ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی امسال است.

به گزارش بازار، میثم لطیفی در برنامه تلویزیونی به مناسب هفته دولت درباره جشنواره شهیدرجایی توضیح داد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند در جشنواره شهید رجایی شرکت کنند و در این جشنواره ۲ هزار امتیار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یک هزار امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی است به این معنا که همه دستگاه‌ها مکلف هستند تکریم ارباب رجوع، دولت الکترونیک، فعال سازی میز خدمت را در دستگاه‌های خود اجرا کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهارداشت: در جشنواره امسال دستگاه‌ها در سه محور اصلی افزایش عدالت، افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مورد ارزیابی قرا رمی‌گیرند.

وی افزود: محور دیگر ارزیابی دستگاه‌ها شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌هاست، برای مثال در وزارت نیرو شاخص اختصاص میزان تولید برق، ‌جلوگیری از اتلاف برق در شبکه توزیع، دسترسی عموم مردم به برق شاخص اختصاصی ارزیابی است.

لطیفی گفت: در حوزه آب؛ میزان شهرها و روستاهای تحت پوشش آب سالم، اتلاف شبکه آب و بهره‌وری و اصراف پررنگ است و ضریب پوشش آب و فاضلاب شهرها و روستاها معیار ارزیابی وزارت نیرو و دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: از سال گذشته با مذاکرات متعددی که با جامعه نخبگان و اندیشمندان حوزه دانشگاهی داشتیم و از نظرات آنها بهره‌مند شدیم سعی کردیم شاخص‌هایی را برای ارزیابی دستگاه‌ها طراحی کنیم و این شاخص‌ها دو سال یک بار به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها سال گذشته ابلاغ شد و این شاخص‌ها برای ارزیابی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ استفاده می‌شود تا ثبات نسبی ایجاد شود و دستگاه‌ها بدانند چه چیزی برای دولت و حاکمیت مهم است در آن زمینه سرمایه گذاری کند و پیشرفت داشته باشد.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha