۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
نسخه نویسی در نرم افزارهای بیمه‌ای مختلف؛ تا پایان شهریور

نسخه نویسی در نرم افزارهای بیمه‌ای مختلف؛ تا پایان شهریور

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: پزشکان تا اواخر شهریور می‌توانند از هر نرم افزاری که راحت‌تر باشند برای بیماران خود نسخه بنویسند.

به گزارش بازار، شهرام غفاری، با تأکید بر اهمیت نسخه نویسی در کشور گفت: زمانی که تأمین اجتماعی به عنوان نخستین سازمان بیمه گر پایه به سمت نسخه نویسی الکترونیک رفت، در بازار، نرم افزاری برای نسخه نویسی وجود نداشت و این نرم افزار از ابتدا در سازمان تأمین اجتماعی توسعه پیدا کرد و پزشکان هم چاره‌ای جز کار کردن با آن را نداشتند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدام مشابه بیمه سلامت در نوشتن برنامه نسخه نویسی در فاصله چند ماه از تأمین اجتماعی گفت: با اجرای نرم افزار بیمه سلامت که شباهت زیادی به نرم افزار تأمین اجتماعی داشت، این سؤال مطرح شد که اگر بیمار آزاد یا فرد بیمه شده‌ای از بیمه سلامت به پزشک تأمین اجتماعی مراجعه کند، چه کار باید کرد؟ از آن زمان به این فکر شد که امکان نسخه نویسی هم برای بیمار آزاد و هم برای سایر بیمه شدگان در نرم افزارهای نسخه نویسی انجام شود.

شهرام غفاری با اشاره به تفاهم میان همکاران فنی دو بیمه گر پایه و مذاکرات برای تبادل امکانات فنی گفت: بیش از ۹۰ درصد از کار انجام شده و این تبادل به سادگی قابل انجام است، نه مشکل کسب و کار دارد نه مشکل فنی و کارها در مرحله تکمیل است و تا اواخر شهریور هر دو سازمان می‌توانند در نرم افزارهای یکدیگر نسخه نویسی کنند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر امکان نسخه نویسی پزشکان با نرم افزارهای نسخه نویسی بیمه‌های مختلف گفت: ناگفته نماند که در بازار نرم افزارهای نسخه نویسی، بخش خصوصی هم هست که نرم افزار خود را رایگان عرضه می‌کنند و پزشکان می‌توانند در هر کدام که بخواهند نسخه نویسی کنند که امکان مبارکی است و ما با آن موافقیم.

شهرام غفاری در پاسخ به این سؤال که آیا امکان نسخه نویسی در نرم افزارهای یکدیگر می‌تواند به یکپارچه شدن خدمات در یک سامانه واحد منجر شود، گفت: اگر یکپارچه شدن خدمات به معنای این باشد که قواعد، ضوابط و کدها تابع یک اصول و چارچوبی باشد، بله ما می‌توانیم این را آغازی برای رسیدن به یک سامانه یکپارچه بدانیم، چون پنل‌ها وقتی می‌خواهند باهم نسخه نویسی را تبادل کنند باید سرویس‌های پشتیبان زبان و کدهای یکسانی داشته باشد تا بتوانند کدهای همدیگر را بخوانند.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha