۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کسری بودجه بی‌سابقه در ایالات متحده آمریکا

کسری بودجه بی‌سابقه در ایالات متحده آمریکا

بلومبرگ به افزایش کسری بودجه ایالات متحده و نگرانی سرمایه گذاران با توجه به هزینه‌های بالای استقراض در ایالات متحده پرداخت.

به گزارش بازار، آژانس آمریکایی بلومبرگ با اشاره به اینکه مقامات ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری مشتاق تغذیه اقتصاد با بودجه دولتی هستند که به افزایش هزینه‌های استقراض کمک می‌کند، گفت: کسری بودجه ایالات متحده به شکلی بی سابقه در حال انفجار است.

این آژانس گفت که این امر هزینه‌های استقراض را برای مدت طولانی پس از پایان وضعیت اضطراری به دلیل تورم بالا نگه می‌دارد و به تزریق عظیم پول در ایالات متحده نیازمند است. این همان چیزی است که آژانس به عنوان اشتباهی که بیش از یک بار اتفاق می‌افتد توصیف کرد.

براساس اعلام بلومبرگ، انتظارات در مورد بودجه فعلی فدرال بی سابقه است، اگرچه به نظر می‌رسد اقتصاد در شرایط خوبی قرار دارد، اما کسری آن بلندمدت و به اندازه بحران است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با افزایش بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری، به بیش از ۴.۳ درصد در این هفته، که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ است، ناراحتی و نگرانی سرمایه گذاران مشهود است.

به طور همزمان، هزینه‌های وام در حال افزایش است و متوسط نرخ بهره وام مسکن ثابت ۳۰ ساله برای اولین بار در بیش از دو دهه گذشته به بالای ۷ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha