۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
مردم در انتظار خبرهای خوش اقتصادی به دنبال عضویت ایران در بریکس باشند
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس:

مردم در انتظار خبرهای خوش اقتصادی به دنبال عضویت ایران در بریکس باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عضویت ایران در گروه بریکس، گفت: قطعا به زودی شاهد آثار عضویت ایران در این گروه بین المللی اقتصادی خواهیم بود و نتیجه آن را سر سفره مردم خواهیم دید.

به گزارش بازار، حسین نوش آبادی، با بیان اینکه قطعا عضویت و حضور جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس یک اتفاق مبارک و رخداد مهم تاریخی است، گفت: این اقدام می تواند در تحولات منطقه ای و بین المللی اثرگذار باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی همواره به عنوان یک کشور مستقل به دنبال حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری کشور و دنیا بوده است، عنوان کرد: ما معتقدیم هر کشوری باید بتواند برای انجام مبادلات تجاری با استفاده از ارز ملی خود و کشور مقصد، این کار را انجام دهد که بریکس نمونه یکی از این گروه ها است.

وی در ادامه عضویت در گروه بریکس با تلاش دولت سیزدهم را مقدمه ای برای برون رفت از فشارهای اقتصادی و بین المللی و تحریم های ظالمانه و ناعادلانه دانست و افزود: نقش جمهوری اسلامی در حفظ و کسب منافع خود و توسعه گروه بریکس می تواند آینده کشور و به دنبال آن آینده منطقه را به سمت شکوفایی ببرد که دستیابی به مزایای تجاری و اقتصادی یکی از این منافع است.

نوش آبادی همچنین عضویت در گروه بریکس را نه تنها یک اتفاق بلکه یک انتخاب دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی سال ها بود که به دنبال شکل گیری چنین تشکلی در جهان بود تا با امپراطوری و سلطه دلار مقابله شود و امروز این اتفاق درحال رخ دادن بوده و شاهد آغاز افول دلار در تجارت بین المللی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا به زودی شاهد آثار عضویت ایران در بریکس بر سر سفره مردم خواهیم بود و خبرهای خوشی در انتظار مردم است.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha