۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
توجه ویژه کشاورزان خاشی به صنعت زنبورداری
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش خبرداد؛

توجه ویژه کشاورزان خاشی به صنعت زنبورداری

خاش- خاشی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش گفت: فعالیت‌ های زنبورداری در خاش با استقبال ویژه کشاورزان همراه شده بطوریکه سالانه هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی و با کیفیت تولید می کنند.

مجتبی خاشی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: جهاد کشاورزی خاش در سال ‌های گذشته به منظور ترویج زنبور داری تعدادی کندوی زنبور عسل را با تمامی لوازم و ابزارهای مورد نیاز آن به طور رایگان به کشاورزان تحویل داده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در دشت و ارتفاعات خاش انجام می‌شود، گفت: حاشیه کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور است.

خاشی با بیان اینکه، تنوع گیاهی و آب و هوای مناسب در خاش رونق زنبور داری را فراهم آورده است، تصریح کرد: کشاورزان پیشرو در این شهرستان با تلاش مستمر و همتی بلند توانسته اند علاوه بر انجام فعالیت ‌های کشاورزی سالانه هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل طبیعی و با کیفیت تولید کنند که این مقدار عسل از افزون بر ۷۵۰ کندو فرآوری شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش، گفت: فعالیت‌ های زنبورداری در خاش با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده و همه ساله کار برداشت عسل در این منطقه در دو نوبت مرداد و شهریور انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha