۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
سامانه آبیاری تحت فشار در دامغان افتتاح شد
با حضور استاندار سمنان؛

سامانه آبیاری تحت فشار در دامغان افتتاح شد

دامغان- همزمان با دومین روز از هفته دولت پروژه سامانه نوین آبرسانی تحت فشار باغات و مزارع شهرستان دامغان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با پیش از ظهر آدینه و متقارن با دومین روز از هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی سامانه آبیاری کم فشار ۱۶۰ هکتاری شهرستان دامغان به بهره برداری رسید.

در مراسم سامانه آبیاری کم فشار ۱۶۰ هکتاری که در روستای نعیم آباد شهرستان دامغان در حال برگزاری است، استاندار سمنان، نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور دارند.

محمد رضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این مراسم به خبرنگار بازار گفت: افتتاح سامانه آبیاری کم فشار ۱۶۰ هکتاری با هدف مدیریت مصرف آب کشاورزی در باغات و مزارع نعیم آباد اجرا شده است.

وی کمبود آب را مهمترین چالش کشاورزی و بخش تولید استان سمنان دانست و تاکید کرد: حرکت به سمت اجرای سامانه های نوین آبیاری یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در مقوله مدیریت مصرف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیش از ۵۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تحت آبیاری نوین موسوم به تحت فشار هستند که راندمان به مراتب بالاتری از روش های سنتی آبیاری دارد

به گزارش بازار، پیش از این طرح استاندار سمنان یک پروژه ورزشی را با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مهماندویه دامغان افتتاح کرده بود.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha