۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
ایران به عضویت بریکس در می‌آید
رسانه برزیلی:

ایران به عضویت بریکس در می‌آید

پایگاه خبری UOL برزیل گزارش داد که آرژانتین، ایران، مصر، امارات و عربستان به عنوان اعضای جدید به گروه پیمان اقتصادهای نوظهور جهان موسوم به بریکس می پیوندند.

به گزارش بازار، پایگاه خبری UOL برزیل اعلام کرد: عامل جغرافیایی جزو معیارهای اصلی انتخاب اعضای جدید بود و انتخاب ها به منظور حفظ تعادل منطقه ای در داخل این گروه انجام شد.

بر اساس این اصل، اکنون عضویت یک کشور آفریقایی دیگر در دست بررسی است.

پایگاه خبری برزیلی در گزارش خود افزوده است: دولت برزیل مایل است اندونزی را به عنوان عضو بریکس ببیند، اما این کشور هنوز آماده پیوستن به این گروه نیست.

بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشورهای جهان غیرغربی در چارچوب «بریکس» از ۳۱ مرداد 1402 تا دوم شهریورماه جاری در منطقه مالی «سندتون» ژوهانسبورگ در حال برگزاری است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه دوم شهریورماه 1402 به دعوت رسمی آقای «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی و برای شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» وارد این کشور شد. رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از سران کشورهای حاضر نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی پیشتر گفته بود که سران گروه بریکس در نهایت در مورد پذیرش اعضای جدید به توافق رسیده و سندی را تصویب کرده اند که اصول، الزامات و رویه عضویت را مشخص می کند.

کد خبر: ۲۳۹٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha