۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
تعدیل نیروی کار ۴ درصد کاهش یافت
معاون وزیر کار:

تعدیل نیروی کار ۴ درصد کاهش یافت

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ تعدیل نیروی کار (بیمه بیکاری) یکی از شاخص‌های بررسی وضعیت کار است که این شاخص در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه اظهار داشت: وقتی تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در یک سال کاری افزایش پیدا کند اولاً نشان دهنده «رسمی شدن مشاغل غیررسمی» و ثانیاً نشان‌دهنده «پایداری مشاغل ایجاد شده» است از این رو در سال ۱۴۰۱ سازمان تأمین اجتماعی ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید داشته است که این رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی افزود: نرخ تعدیل نیروی کار (بیمه بیکاری) نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته و از ۲۸۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فقط بیمه شده‌های جدید حرف و مشاغل که مستقیماً صاحب شغل مستقل و خویش‌فرما هستند به علاوه «بیمه‌شدگان اجباری» (افرادی که به وسیله کارفرما خود بیمه می‌شوند) در این ارزیابی‌ها مورد محاسبه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به شفافیت در بازار کار با ایجاد «سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم به منظور ایجاد شفافیت در اشتغال ایجاد شده و ارائه گزارش مستمر در این باره به مردم راه‌اندازی شد.

کریمی بیرانوند بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کدملی جدید در این سامانه ثبت شد اما بیش از ۴۰۰ هزار مورد را به دلیل اینکه شغل جدید محسوب نمی‌شدند از دستگاه‌های اجرایی نپذیرفتیم و در نتیجه به عدد ۹۷۵ هزار شغل جدید راستی آزمایی شده رسیدیم. باتوجه به آمارهای فوق می‌توان گفت وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل کاملاً باورپذیر، قابل محاسبه و علمی است.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: تقریباً همه دستگاه‌های محوری در ایجاد شغل به تعهد خود عمل کردند و آن دسته از دستگاه‌هایی که به میزان تعهد شده نرسیدند شامل دستگاه‌های محوری در این باره نمی‌شدند.

کد خبر: ۲۳۹٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha