۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
درآمد پایدار در روستاهای گرگان با توسعه کشت گیاهان دارویی
فرماندار گرگان خبرداد:

درآمد پایدار در روستاهای گرگان با توسعه کشت گیاهان دارویی

گرگان- فرماندار گرگان گفت: کشت گیاهان دارویی در روستاهای شهرستان گرگان با هدف درآمد پایدار و حفاظت از محیط زیست توسعه یافته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، محمد حمیدی اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در روستاهای زیارت، شاهکوه و چهارباغ و توزیع بذر و نهال رایگان گل محمدی، گل گاوزبان و زعفران در سایر روستاها در حال انجام است.

فرماندار گرگان افزود: توسعه کشت گیاهان روستایی در چند سال اخیر باعث درآمد پایدار روستاها و کمک به اقتصاد مردم این مناطق شده است.

وی آثار دیگر این طرح را، حفظ محیط زیست و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در روستاها عنوان و اظهار کرد: یکی مزایای این طرح جلوگیری از ویلاسازی و گرایش مردم به بهره برداری اقتصادی کشاورزی به جای ویلاسازی از زمین های کشاورزی است.

حمیدی در ادامه با اشاره به گرمای شدید هوا و لزوم جلوگیری از آتش سوزی مراتع گفت: باید یک هم افزایی از سوی مسئولین منطقه حفاظت شده جهان نما در کنار اداره محیط زیست شهرستان، منابع طبیعی، دهیاران و شوراهای اسلامی و دستگاه های اجرایی مرتبط صورت گیرد تا در مواقع بحران تصمیم گیری مناسب صورت گیرد.

کد خبر: ۲۳٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha