۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
پرداخت ۳۱۰۰ میلیارد ریال بهای گندم به کشاورزان گلستانی  
سرپرست اداره کل غله گلستان خبرداد:

پرداخت ۳۱۰۰ میلیارد ریال بهای گندم به کشاورزان گلستانی  

گرگان- سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بابت وجه گندم از مطالبات کشاورزان گلستانی در قالب خرید تضمینی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، منصور صیادی اظهار کرد: بیش از ۴۴۵ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از کشاورزان زحمتکش گلستانی تا کنون خریداری شده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: میزان سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۱۰ میلیارد تومان بابت وجه گندم مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

وی بیان کرد: اسناد خریدی که تا مورخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ به بانک عامل ارسال شده بود، تسویه شد و دولت در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان در تلاش است.

صیادی گفت: بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری بیش از یک میلیون و دویست هزار تن گندم از بیش از ۳۵۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گلستان تولید شود.

صیادی همچنین از در نظر گرفتن تعداد ۱۰۰ مرکز خرید گندم در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد و یادآور شد: تا کنون بیش از ۵۴ هزار محموله خرید از مزارع استان برداشت و به مراکز خرید تضمینی تحویل گردیده است.

گفتنی است، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

کد خبر: ۲۳٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha