۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
تحقق جهش تولید با توسعه صادرات امکان‌پذیر است/ لزوم هوشمندسازی صادرات و واردات
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

تحقق جهش تولید با توسعه صادرات امکان‌پذیر است/ لزوم هوشمندسازی صادرات و واردات

ارومیه- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: برای تحقق جهش تولید باید به فکر توسعه صادرات و تنوع بازارهای صادراتی کشور در سال ۹۹ باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا انصاری ظهر جمعه در حاشیه بازدید از گمرک پلدشت در گفتگو با خبرنگاران، پیوند درست و منطقی با بازارهای بین‌المللی را راهکار اساسی تحقق جهش تولید دانسته و گفت: تنها با در اختیار داشتن بازار مصرفی داخل کشور نمی توان امیدوار به تحقق جهش تولید بود بلکه برای تحقق شعار سال، باید راه را برای صادرات باز کنیم.

وی، صادرات کشور را در طول سال های اخیر متنوع تر دانسته و گفت: باید علاوه بر در اختیار داشتن بازارهای منطقه، فکری برای حضور در بازارهای جهانی نیز داشته باشیم.

انصاری با تاکید بر هوشمندسازی واردات و صادرات از کشور گفت: بخشی از صادرات ایران وابسته به واردات است که با توجه به این امر، باید صادرات و واردات به صورت جهت‌ دار و هوشمند ‏پیگیری شود.‏

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: با توجه به وجود کرونا، امسال باید صادرات با استانداردهای لازم را مدنظر داشته باشیم چرا که بسیاری از کشورها به دلیل نبود استاندارد لازم، کالاهای ما را برگشت می‌دهند و برای جلوگیری از این امر هر چه سریع تر باید مراحل استانداردسازی محصولات انجام شود. 

وی با اشاره ای به ظرفیت گمرک پلدشت نیز گفت: پلدشت ظرفیت هایی ویژه ای در راستای توسعه صادرات از کشور دارد که در صورت برنامه ریزی ویژه برای این ظرفیت ها، می توان شاهد آبادانی بیشتر و تحول اقتصادی این منطقه بود.

کد خبر: ۲۳٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha