۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
سینماها در مرداد ۴۸ میلیارد تومان فروختند

سینماها در مرداد ۴۸ میلیارد تومان فروختند

در شرایطی که سینماها در مرداد با رخدادهایی چون گرمای بی‌سابقه هوا، مسافرت مردم و البته تعطیلی‌های طولانی‌مدت ماه محرم مواجه بودند اما بیش از یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر در همین شرایط به سینما رفتند.

به گزارش بازار، در مردادماه امسال یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۹۰۰ نفر به سینما رفتند تا فروش گیشه این ماه به حدود ۴۸ میلیارد تومان برسد. این آمار، ۲۲ درصد بیشتر از میزان مخاطبان مدت مشابه سال گذشته است.

این آمار با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا، مسافرت و البته تعطیلی‌های طولانی سینما، آمار نسبتا قابل‌قبولی محسوب می‌شود که در ماه محرم رقم خورده است.

بر پایه این گزارش، در مردادماه، ۴۸ هزار و ۲۵۵ سانس ترتیب داده شد. ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۹۰۰ نفر به سینما رفتند تا این میزان مخاطب، گیشه ۴۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومانی را رقم بزنند.

فسیل با ۴۰۱ هزار مخاطب، در رتبه نخست پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم مردادماه قرار دارد. فیلم کریم امینی موفق شد تا طی این ماه، ۱۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بفروشد.

شهر هرت نیز با ۳۰۲ هزار مخاطب، در رتبه دوم فیلم‌های این ماه قرار می‌گیرد. این کمدی موفق شد تا در پنجمین ماه سال، ۱۳ میلیارد تومان فروش داشته باشد.

نارگیل ۲ که از هجدهم مرداد به روی پرده رفت توانست طی ۱۴ روز، ۸۰ هزار مخاطب را جذب کرده و به فروش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برسد.

کت چرمی نیز در این ماه خوش درخشید و موفق شد با ۶۹ هزار مخاطب، به فروش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی دست یابد.

بی‌مادر ۵۰ هزار مخاطب داشت و توانست با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش، پنجمین فیلم پرمخاطب پنجمین ماه سال باشد.

از امروز، فیلم ستاره‌بازی در سینماهای کشور نمایش داده می‌شود. اتفاقی که سبب می‌شود تا نمایش این فیلم در کنار سایر فیلم‌های روی پرده، منجر به جذب مخاطبان بیشتر برای ششمین ماه سال شود ...

در شهریورماه امسال است که سینمای ایران، تعداد مخاطبان خود طی سال جاری را از ۱۱ میلیون نفر عبور خواهد داشت و گیشه را به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رساند. این رزومه، فرصت خوبی برای ورود به شش‌ماهه دوم سال و رسیدن به قله‌های جدیدی از مخاطب و فروش طی سالیان جاری است.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha