۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
ممنوعیت واردات برنج | زمانی برای تعیین پرداخت مطالبات گندمکاران تعیین نشد
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس مطرح کرد

ممنوعیت واردات برنج | زمانی برای تعیین پرداخت مطالبات گندمکاران تعیین نشد

علی آبادکتول- نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های نمایندگان رئیس جمهور دستورات لازم را برای پرداخت مطالبات گندم داده اما زمان دقیق پرداخت مطالبات تعیین نشده است.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رئیس جمهور دستورات لازم را برای پرداخت مطالبات گندمکاران داده اما متاسفانه این مساله تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی کشاورزان در این خصوص گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص تولید و خودکفایی، از خرداد ماه تاکنون مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است.

نوروزی ضمن بیان اینکه نارضایتی کشاورزان سبب خواهد شد که امنیت غذایی کشور با چالش مواجه شود، خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ های اوکراین و روسیه و مسائل سیاسی دنیا، خودکفایی در حوزه تولید گندم بسیار ضروری است و دولت با پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان می تواند شرایطی را فراهم کند که شاهد افزایش کشت گندم در سال های آینده باشیم.

وی تاکید کرد: طبق مصوبات شورای قیمت گذاری قیمت خرید گندم بر مبنای ۱۵ هزار تومان است که دولت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان آن را پرداخت کرده و مابه التفاوت قیمت را با تامین اعتبار پرداخت خواهد کرد.

لزوم مکانیزه شدن کشاورزی

نورزوی در ادامه با بیان اینکه به دنبال رشد و توسعه صنعت کشاورزی مخصوصا در استان های شمالی هستیم، تصریح کرد: برای خودکفایی در حوزه کشاورزی باید شرایطی فراهم شود که کاشت، داشت و برداشت محصولات مکانیزه شده و از تکنولوژی روز دنیا بهره مند شویم تا کشاورز بتواند به سود متعارف برسد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نگاه حمایتی از بخش کشاورزی دارد، متذکر شد: اما متاسفانه برنامه های دولت در این حوزه هنوز عملیاتی نشده و انتظار ما از دولت سیزدهم این است که توجه به این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به فصل برداشت برنج، بیان کرد: سال گذشته به دلیل عدم ممنوعیت واردات برنج سبب شد تا کشاورزان نتوانند محصول خود را به فروش برسانند، در حالی که سیاست دولت در سال های گذشته به گونه ای بود که برای حمایت از کشاورزان در سه ماه قبل از فصل برداشت ممنوعیت واردات وجود داشت.

نوروزی تاکید کرد: با تلاش های نمایندگان استان های شمالی واردات برنج در حال حاضر ممنوع شده تا بتوانیم حمایت لازم را از کشاورزان در این حوزه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم ۴۶ درصد توجه به حوزه کشاورزی باید بیش از گذشته باشد تا در حوزه امنیت غذایی با چالش مواجه نشویم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در خاتمه گفت: کشاورزان همیشه در شرایط سخت نظام ایستادگی کردند و امید داریم دولت نیز برنامه های خود را در حوزه کشاورزی بتواند عملیاتی کند و نارضایتی در این حوزه کمتر شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      8 0
      اعلان یادتان افتاد صد رحمت به روحانی
    • پاکدل IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      مکانیزه نمیخاد. پول گندم را بدهیید..اردیبهشت تا شهریور مسولین زحمتکش پیگیرجلسه گذار بیخواب قول هفته بعد رادادن کجاست این هفته بعد .چرا نمیاد هفته بعد.چند ماه دیگر صبر بکنیم که ....
    • محمد IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      1 0
      ممنون از پیگیری این نماینده عزیز