۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
بریکس بزرگتر خواهد شد| ایران و بیش از ۲۰ کشور دیگر خواستار پیوستن به این گروه شدند

بریکس بزرگتر خواهد شد| ایران و بیش از ۲۰ کشور دیگر خواستار پیوستن به این گروه شدند

چین و روسیه طرفدار بریکس بزرگتر هستند و به نظر می رسد برای آن تلاش می کنند.

به گزارش بازار، در نشست جاری بحث اصلی بر سر گسترش بلوک پنج کشوری خواهد بود. چین و روسیه طرفدار بریکس بزرگتر هستند و به نظر می رسد برای آن تلاش می کنند.

نزدیک به ۲۴ کشور از جمله عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، الجزایر، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی برای عضویت جدید درخواست داده یا در پروسه تکمیل عضویت قرار دارند.

بریکس یک سازمان مبتنی بر اجماع است و هر پنج عضو باید در مورد اصل گسترش و معیارهای اعضای جدید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی به آن بپیوندد توافق کنند.

برزیل، هند و آفریقای جنوبی به دلیل ترس از ضعیف شدن صدای خود، تمایل کمتری به توسعه دارند، اما این بلوک در حال پیشروی است و انتظار می‌رود پنج رهبر پیشنهادها را در مورد معیارهای توسعه بررسی کنند.

اگر سیاست توسعه بریکس عملی شود، بریکس بزرگتر ممکن است به عنوان فرصتی برای چین و روسیه در نظر گرفته شود تا نفوذ خود را گسترش دهند.

برخی گسترش احتمالی بریکس را بخشی از تلاش چین و روسیه برای به چالش کشیدن گروه ۷ کشورهای صنعتی بزرگ و سایر نهادهای بین المللی غربی می دانند. این بلوک اصرار دارد که تمرکزش بر ضد غرب نیست، بلکه به دنبال منافع کشورهای در حال توسعه است.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha