۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
دولت باید به جای بنگاه‌داری به سیاست‌گذاری مشغول شود| توسعه نامتوازن اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

دولت باید به جای بنگاه‌داری به سیاست‌گذاری مشغول شود| توسعه نامتوازن اصفهان

اصفهان - گلشیرازی، رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دولت باید صرفاً به سیاست‌گذاری مشغول شود و اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند.

مسعود گلشیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اقتصاد دارای سه رکن اصلی خانوار، بنگاه و سیاست‌گذار است که برای موفقیت باید هر سه در مسیر دستیابی به اهداف همراه باشند. امروز میزان استهلاک بنگاه‌ها از میزان سرمایه‌گذاری بیشتر است که نشان می‌دهد سیاست‌گذار در سیاست‌گذاری وبنگاه‌ها در اجرای سیاست‌ها موفق نبوده‌اند.

وی افزود: بر این اساس اکنون چاره‌ای نداریم جز اینکه دولت به جای بنگاه‌داری صرفاً به سیاست‌گذاری مشغول شود و اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور در دهه‌های گذشته توسعه نامتوازنی را تجربه کرده و دلیل آب، خاک و هوای ناسالم رکورددار بیماری‌های مختلف نظیر MS شده است، تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود اصفهان از سه ابتلا به MS به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۷۵ به آمار ۱۸۴ ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی با بیان اینکه نتیجه ورود سیاست‌گذار به بنگاه‌داری، ایجاد رانت و عدم توسعه تخصصی صنایع است، گفت: حوزه انرژی یکی از ارکان اصلی انقلاب صنعتی چهارم محسوب می‌شود بنابراین سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار ارزشمند است. دولت باید اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند.

گلشیرازی خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی منجر به ارائه راهکارهای عملیاتی به دولت و تشکیل کنسرسیوم‌های قوی و تخصصی شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha