۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
افزایش بهره وری و حفظ انرژی با صنعتی سازی ساختمان
دبیر انجمن انبوه سازان تهران مطرح کرد

افزایش بهره وری و حفظ انرژی با صنعتی سازی ساختمان

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان این که از صنعتی سازی ساختمان غفلت شده، گفت: این روش باعث افزایش سرعت ساخت، افزایش امینی، مصرف بهتر و بهینه مصالح و انرژی می شود.

رامین گوران در گفتگو با خبرنگار بازار درباره اهمیت توجه به صنعتی سازی ساختمان اظهار کرد: در ساختمان وقتی صحبت از صنعتی ساز می شود فقط به قیمت نگاه می کنند در صورتی که عوامل مختلف در آن دخیل است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: افزایش سرعت ساخت، کاهش وزن سازه، افزایش امینی نسبت به حوادث و زلزله، مصرف بهتر و بهینه مصالح، حفظ سرمایه ملی و انرژی از دستاوردهای صنعتی سازی است که به آن ها توجهی نمی شود.

وی با بیان این که در صنعتی سازی ساختمان نتوانستیم موفق باشیم و ارائه قوی نداشتیم، ادامه داد: به همین دلیل مزایای آن هم مورد توجه قرار نگرفته، به همین دلیل شاهدیم در سیستم غیر صنعتی مصالح ساختمانی، انرژی و سرمایه های کشور هدر می رود.

گوران با تاکید بر این که مصرف منابع ملی برای آینده پیامدهای خوبی ندارد، گفت: بخش خصوصی هم آنچه مورد توقع بوده انجام نداده است؛ گرچه در صنعت خوب عملکردیم اما در صنعتی سازی موفق نبوده ایم.

وی بیان کرد: در کشور ما مصالح و انرژی ارزان در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد و به همین دلیل درست استفاده نمی شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران اضافه کرد: صنعتی سازی ساختمان نیازمند برنامه ریزی و اجرای مداوم است و باید برای آینده آن برنامه داشت.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان هم اگر آینده مشخصی نداشته باشند ریسک سرمایه گذاری را نمی پذیرند زیرا برای آن نیازمند ماشین آلات و زیرساخت های پر هزینه هستند.

گوران اقتصاد مسکن را وابسته به اقتصاد کلان دانست و گفت: اگر برنامه خوبی نداشته باشیم، برنامه ریزی های مقعطی تاثیری در بهبود آن نخواهد داشت.

وی یادآور شد: از نظر اقتصادی نکته دیگر به سرعت مرتبط است؛ چون سرعت صنعتی سازی بالاست بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی هم بهتر رقم می خورد.

گوران خاطرنشان کرد: عمر ساختمان هم در این بخش افزایش خوبی خواهد داشت و به اقتصاد کشور هم کمک می کند.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha