۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
جمع‌آوری ۲۸۰۶ قلم اطلاعات از دستگاه‌ها برای مبارزه با پولشویی
معاون مرکز اطلاعات مالی اعلام کرد

جمع‌آوری ۲۸۰۶ قلم اطلاعات از دستگاه‌ها برای مبارزه با پولشویی

معاون مرکز اطلاعات مالی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع و یکپارچه این مرکز ۲۸۰۶ قلم اطلاعات از دستگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا مرادی امروز در همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: سامانه جامع و یکپارچه مرکز اطلاعات مالی تشکیل شده و ظرف ۲ سال گذشته اطلاعات از ۴۶ دستگاه اجرایی شامل ۲۸۰۶ قلم اطلاعات جمع‌آوری شد.

وی همچنین گفت: مرکز اطلاعات مالی سامانه‌ای دارد که ۱۲۰ وب سرویس باید به آن متصل شوند و ما پیگیری می‌کنیم که این پایگاه اطلاعاتی ایجاد شود و دستگاه‌ها اطلاعات مالی را در اختیار این پایگاه از طریق وب سرویس قرار دهند.

معاون مرکز اطلاعات مالی اظهار داشت: ما می‌توانیم از طریق قانونی اطلاعات را دریافت کنیم، اما اصرار داریم با گفتمان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

به گفته مرادی، سامانه رونق به زودی راه‌اندازی می‌شود و نام کاربری و کلمه عبور در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم و برای دستگاه‌ها وظایفی در نظر گرفته‌ایم که باید اطلاعات را در اختیار سامانه رونق قرار دهند و نحوه پیشرفت پروژه‌های دستگاه‌ها را از این طریق گزارش دهند.

در این همایش همچنین ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: شورای عالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با حضور سه قوه تشکیل شده و علاوه بر دولت، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ۳ نماینده مجلس، اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا در آن حضور دارند و مصوبات این شورا برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

خداییان همچنین گفت: از جمله ویژگی‌های جرم پولشویی این است که افراد یقه سفید در آن دخیل هستند. این افراد معمولاً باهوش هستند و با اطلاعاتی که در مورد بانکداری، حسابداری و حقوق (قوانین) دارند، اقدام به پولشویی می‌کنند که پولشویی منجر به بی‌ثباتی و اختلال در اقتصاد کشور می‌شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha