۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
موافقت مجلس با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو به قوه قضائیه

موافقت مجلس با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو به قوه قضائیه

نمایندگان مجلس با ارسال گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در انتقال آب بین حوضه ای به قوه قضائیه موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه ای، با ارسال این گزارش به قوه قضائیه با ۱۳۰ رای موافق، ۶۸ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

امیرقلی جعفری بروجنی در تشریح این طرح تحقیق تفحص گفت: درمورد پروژه های انتقال آب بین حوضه ای تاکنون هیچگونه تحقیق و تفحصی صورت نگرفته و به مجلس ارائه نشده است. دو تحقیق و تفحص مصوب شده اما به گزارش کمیسیون هم نرسید.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از افرادی که طی ۴ دهه گذشته در حوزه آب کشور تلاش کرده اند، ادامه داد: از وزیر نیرو برای اقداماتی که طی ۲ سال اخیر انجام داده و ریل معیوب گذشته را تغییر دادند تشکر می کنم. این تحقیق و تفحص در مورد پروژه های انتقال آب بین حوضه ای کشور بوده که ۱۶ پروژه را مورد بررسی قرار داده و ۱۳۰۰ صفحه مستندات جمع آوری کرده و از این میزان ۱۳۰ صفحه خلاصه شده و به مجلس ارائه شده است که خلاصه آن هم اکنون قرائت می شود. تقاضای ما این است که این تحقیق و تفحص مورد رأی گیری قرار گرفته و برای برخورد با متخلفان به قوه قضائیه ارجاع داده شود.

وی در ادامه افزود: رویکردهای فنی و مدیریتی، عملکرد سازمانی و ساختاری، اعتبارات طرح ها، نحوه حکمرانی آب، شیوه نظارت و پایش عملکرد از جمله سرفصل های تحقیق و تفحص است.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha