۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
بخشی از مشکل تضامین بانکی شرکت های دانش بنیان حل شد
معاون معاونت علمی رئیس جمهور در گفتگو با بازار:

بخشی از مشکل تضامین بانکی شرکت های دانش بنیان حل شد

سمنان- اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از رفع مشکل دریافت تضامین مورد نیاز بانک ها در اعطای تسهیلات بانکی به دانش بنیان ها خبر داد.

رضا اسدی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مشکلات تامین مالی و همچنین استفاده از تسهیلات بانکی توسط شرکت های دانش بنیان فعال در سراسر کشور، بیان کرد: مشکل بزرگ بخشی از شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور، تامین مالی است زیرا این شرکت ها به درستی نمی توانند تضامین مورد نیاز بانک ها را تامین کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان نوپا هستند و توان مالی زیادی ندارند و یا دارایی هایشان بیشتر در مقوله نامشهود با همان دانش می گنجد، افزود: در بسیاری اوقات وقتی این شرکت ها وارد نهاد های مالی مانند بانک ها می شوند نمی توانند تضامین مورد نیاز این موسسات مالی را تامین کنند و در نتیجه از تسهیلات بانک ها و یا صندوق های فناوری بی بهره می مانند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی بانک ها حتی برای پرداخت تسهیلات تضامینی مانند ملک و بنا را می پذیرند، گفت: فراهم آوردن این نوع تضامین برای دانش بنیان های نوپا عملی نیست.

اسدی فرد با بیان اینکه در اینجا نیاز بود که معاونت فناوری رئیس جمهور به مقوله ورود کرده و شرایط را برای دانش بنیان ها تسهیل کند، گفت: برای این منظور برنامه ریزی شده که با هزینه خیلی کم از طریق صندوق های فناوری هم تامین تضامین کنند و هم داشته های نامشهودشان در محاسبه تضامین مورد بررسی و پذیرش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در هفته قبل وزیر اقتصاد و معاون اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور این بحث را رونمایی کردند که دارایی های غیرمشهود نیز مورد تضامین قرار بگیرد، افزود: مقرر شد برخی کارشناسان رسمی دادگستری بر این امر نظارت کرده و برخی استانداردهایی که بر اساس آنها بتوان دارایی های نامشهود دانش بنیان ها ارزش گذاری شود، تعیین گردد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری با بیان اینکه این ارزش گذاری مقرر شده که برای نهاد های مالی مورد پذیرش قرار بگیرد، گفت: این امر سبب می شود تا بخش عمده ای از مشکلات تضامین مورد نیاز بانک ها برای اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها را حل می کند

کد خبر: ۲۳۸٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha