۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
۵۸ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد
طی ۵ ماه اول سال جاری؛

۵۸ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد

سمنان- کاشانی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی و همراهی بانک‌ها ۵۸ درصد از تعهد اشتغال استان طی پنج ماهه اول سال جاری محقق شده است.

جعفر کاشانی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره تسهیلات و اعتبارات حوزه اشتغال زایی سال ۱۴۰۲ در مجموعه استان سمنان و به ویژه دستگاه های اجرایی بیان کرد: ۱۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بحث تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد از این مبلغ تخصیص پیدا کرده است، افزود: ۵۸ درصد از تعهد اشتغال استان سمنان طی پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ برای کل سال محقق شده است که از این میزان اشتغال محقق شده ۴۰ درصد در بخش خدمات، ۳۲ درصد در بخش صمت و ۲۸ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

دبیر شورای اشتغال استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات بخش مشاغل خانگی در استان با همراهی بانک‌ها پرداخت شده و روند اعطای آن همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به استان اختصاص یافته است.

کاشانی با بیان اینکه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان بر روی ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح روستاها تاکید ویژه دارد، ابراز کرد: تسهیلات تبصره ۱۶ برای این منظور به کمک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال در استان سمنان نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته اما طی پنج ماهه اول سال به نزدیک ۶۰ درصد از کل تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان رسیده ایم، افزود: این امر نوید تحقق کامل و حتی بیش از تعهد اشتغال را در استان سمنان طی سال جاری می دهد.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha