۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی برای پرداخت مطالبات گندمکاران| خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰ میلیون تن عبور کرد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی برای پرداخت مطالبات گندمکاران| خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰ میلیون تن عبور کرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به عبور خرید تضمینی گندم از ۱۰ میلیون تن گفت: مقرر شد وزارت اقتصاد، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان برنامه، ۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۳۰ مردادماه) کمیسیون متبوع خود گفت: در نشست امروز وزیر جهاد کشاورزی، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، رئیس شرکت پشتیبانی امور دام، معاونین منابع طبیعی، باغبانی و مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارشی از وضعیت خرید تضمینی گندم و مقایسه آن با میزان خرید در مقایسه با سال گذشته ارائه شد، ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در حال حاضر از ۱۰ میلیون تن عبور کرده و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن میزان خرید از سال گذشته بیشتر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تا کنون رقم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مبنای پرداخت مطالبات گندم کاران است و پس از تامین اعتبارات اختلاف قیمت تا ۱۵ هزار تومان را به حساب تحویل دهندگان این محصول استراتژیک واریز می‌کند، عنوان کرد: مبنای تخصیص اعتبار خرید تضمینی گندم در قانون بودجه و پیش بینی میزان خرید حدودا ۸ میلیون بوده است اما بیش از این میزان خریداری شده و پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند. مجموع این موارد باعث می‌شود تا با کمبود منابع مالی مواجه باشند.

وی با بیان اینکه مقرر شده است وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان را به زودی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهند، تصریح کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است تا مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شود.

نظری با اشاره به اینکه رئیس سازمان امور اراضی کشور گزارشی از وضعیت صدور اسناد کشاورزی و موانع موجود در این مسیر ارائه کرد، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده میزان تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه بسیار ناچیز بوده و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع تامین شده که عدد تخصیصی هر استان به ۱۰۰ میلیارد تومان نمی‌رسد، حجم زیادی از طرح های آبخیزداری، شیلات، آبزی پروری و صنایع تبدیلی علی رغم پیشرفت منتظر تخصیصی اعتبار هستند تا به سودآوری برسند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد گزارشی از مشکلات موجود در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی، گفت: در زمینه توجه به کشاورزی دانش بنیان، محدودیت در واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار که باید صرفا به اندازه نیاز بازار و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا واردات انجام شود نیز مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی عملا برنامه مشخصی وجود ندارد که مقرر شد توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد، ادامه داد: قطعی بیش از ۵ ساعت برق چاه‌های کشاورزی خسارت زیادی را به همراه داشته است که مقرر شد وزارت نیرو در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، در زمینه تولید چای داخلی نیز مباحثی مطرح شد که در راستای بهبود مزارع کم کاری هایی صورت گرفته است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث طرح های آبخیزداری نیز این انتظار وجود دارد اعتبارات مناسبی در قانون بودجه اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: گزارشی در زمینه تامین ماشین آلات کشاورزی مطرح شد که بر اساس آن وضعیت مناسبی وجود ندارد؛ مقرر شد نشستی صبح فردا با حضور معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل و مدیر فروش شرکت تراکتورسازی در کمیسیون کشاورزی تشکیل شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      8 0
      پول گندمکارا ندید سال دیگه محصول نصف میشه بدیهی است دشمن از وابستگی به گندم سو استفاده میکنه اگه شما می خواهید همدست دشمن نشید خیلی خیلی زود پول گندنمو بدین با جریمه تاخیر
    • مهدی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      14 0
      نمی‌خواد بزرگترین بیمارستان سیار خاورمیانه رو واسه اربعین درست کنید. پول کشاورزا رو بدید.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      آخرش نفهمیدیم برای کشاورز واریز می کنید یانه یعنی اینقدسخت براتن که پول کشاورزبدبخت نمی تونیدپرداخت کنید.این چه مسخره بازی شما یک برنامه کاملا حساب شده برای کشاورزان چیدید..همش دستورازمقامات مسئول متاسفانه که هرمدت یک نفرمسئول می فرستید که به کشاورزا وعده بده.باباتورا خدا کشاورزان احمق فرض نکنید اکثر این کشاورزان قشرضعیف بامدارک لیسانس وفوق لیسانس دارن کشاورزی می کنن..خداوندبزرگ جواب شماروخواهدداد
    • ساسان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 3
      سلام اقای رییسی یه پیشنهاد توپ دارم قیمت گندمو ۲۰ حساب کن قولت میدما یه ناهار توپ مهمونت کنم رایم میدم
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      بخدا پول گندم لازمه اکثرشون پول ندارن ومیخوان برن کربلا