۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
پس از ۵ماه کشاورزان هنوز بهای بذر گندم را دریافت نکرده اند
مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران کشور به بازار خبر داد

پس از ۵ماه کشاورزان هنوز بهای بذر گندم را دریافت نکرده اند

ایمانی مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: حدود ۵۰۰ هزار تن بذر گندم توسط شرکت های تحت قرارداد با وزارت جهاد، از کشاورزان پیشرو خریداری شده اما بعد از ۵ ماه هنوز ریالی بابت بهای بذر پرداخت نشده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که نزدیک به ۱۰ میلیون تن گندم امسال از سوی کشاورزان به بخش دولتی تحویل داده شده اما هنوز وضعیت پرداختی ها و معوقات مطالبات گندمکاران مشخص نیست و این امر نارضایتی کشاورزان را به همراه دارد. با این وجود به نظر می رسد این بلاتکلیفی تنها در خصوص بهای گندم خریداری شده توسط دولت دامنگیر گندمکاران نیست و کشاورزانی هم که اقدام به تولید بذر کرده و آن را برای توزیع در سراسر کشور در اختیار شرکت های تحت قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی کرده اند، هم هنوز مبالغ مورد نیاز را دریافت نکرده اند و این خود نیز قطعا در عملکرد این کشاورزان در سال آتی اثر گذار خواهد بود.

بهای ۵۰۰ هزار تن بذر گندم تولیدی پرداخت نشده است

علیقلی ایمانی مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران کشور در این خصوص به بازار گفت: همانطور که می دانید یکسری از کشاورزان پیشرو برای کشور اقدام به تولید بذر کردند؛ یعنی با شرکت های طرف قرارداد وزارت جهاد کشاورزی عقد قرارداد کرده و بذر گندم تولید می کنند و تحویل این شرکت ها می دهند. در ادامه این شرکت ها نیز بذر تولید شده را بوجاری و ضدعفونی می کنند و بین سایر کشاورزان توزیع می کنند اما این کشاورزان پیشرو هم بعد از گذشت ۵ ماه هنوز ریالی بابت بهای بذر گندم هنوز دریافت نکرده اند.

ایمانی خاطر نشان کرد: متاسفانه این عدم پرداخت ها موجب شده این دسته از کشاورزان هم چشم اندازی برای تولید آتی نداشته باشند در حالی که بذر پایه و اساس کشاورزی است. بنابراین ضروری است که مشخص شود دولت چه کار می خواهد بکند.

وی همچنین در خصوص میزان طلب این دسته از کشاورزان بابت تولید بذر گندم از دولت گفت: حدود ۵۰۰ هزار تن بذر از این کشاورزان پیشرو خریداری کرده اند که به ازای هر کیلوگرم آن باید ۱۷۵۰۰ تومان پول به این کشاورزان پرداخت شود اما مبلغی پرداخت نشده است. در واقع شرکت هایی که با جهاد کشاورزی استان ها قرارداد دارند که برای کشاورزان بذر تهیه کنند طرف حساب این تولید کننده های پیشرو هستند.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha